Radom: w Adwencie bez alkoholu
30 listopada 2012 | 14:07 | rm Ⓒ Ⓟ
Do rezygnacji w Adwencie z używania wszelkich napojów alkoholowych – piwa, wina, wódki – zachęca ks. Mirosław Kszczot, diecezjalny duszpasterz trzeźwości z Radomia. Z tegorocznych badań wynika, że nastolatki praktycznie nie mają problemu z dostępem do alkoholu. Dlatego też władze Radomia przeprowadzą kampanię na rzecz ograniczenia dostępności alkoholu dla niepełnoletniej młodzieży.
Ks. Kszczot przypomina, że w nowym roku liturgicznym apostolstwu trzeźwości towarzyszy hasło "Rodzina szkołą trzeźwości. Ojciec wierny i trzeźwy". Dlatego też zachęca do zachowania postawy czujności w tym okresie i unikania zabaw, na których pije się alkohol. – Zachęcam do rezygnacji w tym okresie z używania wszelkich napojów alkoholowych – piwa, wina i wódki – powiedział realizator programów profilaktycznych, uczestnik kursów i szkoleń oraz ekspert w zakresie profilaktyki uzależnień.
W okresie Adwentu Parafialne Księgi Trzeźwości w kościołach w całej diecezji będą udostępniane wszystkim, którzy zechcą podjąć zobowiązania abstynenckie (okresowe lub na całe życie). Ks. Kszczot zachęca przy okazji do indywidualnej modlitwy w intencji trzeźwości naszych rodzin i całego narodu.
Z raportu "Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w ocenie uczniów na terenie miasta Radomia", którego dane nie odbiegają od ogólnopolskich, wynika, że 85 procent gimnazjalistów i 90 procent uczniów radomskich szkół ponadgimnazjalnych spożywało alkohol chociaż raz w życiu, a prawie 20 procent gimnazjalistów pije w każdy weekend. Nastolatkowie twierdzą też, że praktycznie nie mają problemu z dostępem do alkoholu. Według ekspertów na ilość spożycia alkoholu wśród młodzieży wpływają dwa czynniki: jego dostępność i reklama.
Dlatego też władze Radomia przeprowadzą kampanię na rzecz ograniczenia dostępności alkoholu dla niepełnoletniej młodzieży. – Kampania ma związek z zatrważającymi danymi dotyczącymi dostępności alkoholu dla młodzieży w wieku szkolnym. Walka z tym zjawiskiem nie jest łatwa, postanowiliśmy więc sięgnąć do metod niekonwencjonalnych, licząc na ich większą skuteczność – mówi wiceprezydent Radomia Anna Kwiecień, odpowiedzialna za sprawy społeczne. Otóż w ramach kampanii dwukrotne zostanie przeprowadzone badanie metodą "tajnego klienta" w co najmniej 80 sklepach oraz w 20 lokalach gastronomicznych na terenie miasta. Po zakończeniu pierwszej serii badań metodą tajnego klienta odbędzie się spotkanie dla sprzedawców, którzy byli gotowi sprzedać alkohol niepełnoletnim. Realizator gminnej kampanii opracuje szczegółowy raport z przeprowadzonych badań, a także zorganizuje podsumowującą konferencję wraz z wręczeniem certyfikatów właścicielom punktów sprzedaży napojów alkoholowych "odpowiedzialny sklep/lokal- renoma w Radomiu". Podjęte też zostaną dodatkowe działania prewencyjne, polegające na przygotowaniu i wydrukowaniu 5 tys. ulotek dla rodziców niepełnoletnich uczniów. Zadanie przeprowadzenia kampanii zostanie powierzone organizacji pozarządowej, w drodze otwartego konkursu.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.