Drukuj Powrót do artykułu

USA: religijny styl życia polepsza samokontrolę

21 czerwca 2009 | 15:37 | tom (KAI/RV) / maz Ⓒ Ⓟ

Religijny styl życia polepsza samokontrolę – wynika z badań uniwersytetu w Miami. Dwóch psychologów przeanalizowało badania z ostatnich 80 lat na temat wpływu religii na zachowanie człowieka – donosi w najnowszym wydaniu niemiecki magazyn „Psychologie heute“.

Z analizy amerykańskich psychologów wynika, że wiara daje człowiekowi jasne wytyczne jego zachowaniu. One to motywują go do uważnej obserwacji własnego zachowania zgodnego z postawą, że jest ono obserwowane przez Boga. Ponadto ludzie wierzący mają mniej problemów z alkoholem, narkotykami a także o wiele rzadziej popadają w konflikty w prawem, gdyż dzięki wierze w Boga łatwiej jest im utrzymać się w ryzach.

Według psychologów religijne rytuały, jak modlitwa i medytacja, bardzo dobrze wpływają na te obszary mózgu, które odpowiadają za uwagę, samokontrolę i emocje. Uważają oni, że ten kto za cel swego życia stawia świętość, postępuje bardziej efektywnie i konsekwentnie.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.