„Famiglia cristiana” przeprasza z reklamę z nagą kobietą
09 listopada 2005 | 11:25 | ml //mr Ⓒ Ⓟ
Wydawany przez Edycję Paulińską tygodnik „Famiglia cristiana” „nie zmienił kursu” zamieszczając w ostatnim numerze reklamę urządzenia klimatyzacyjnego, przedstawiającą kąpiącą się nagą kobietę. Za ten przykry incydent przeprasza czytelników redaktor naczelny pisma ks. Antonio Sciortino w specjalnym liście, który ukaże się w najbliższym wydaniu.
Ks. Sciortino przyznaje, że ukazanie się reklamy na łamach katolickiego tygodnika wywołało zainteresowanie mediów, które twierdziły, że „złamał on pewne tabu”, co świadczy o „zmianie kursu”.
„Wyjaśniam od razu że „Famiglia Cristiana” nie złamała żadnego tabu i nie dokonała żadnej zmiany kursu. Przyzwoitość i czystość to wartości liczące się dla nas, z których nie zrezygnujemy. Zawsze w naszych decyzjach redakcyjnych kierowaliśmy się szacunkiem dla kobiety i dla jej ciała, którego nie wolno komercjalizować; w przyszłości będziemy bardziej jeszcze uważać na nie przy wyborze reklam” – napisał ks. Sciortino.
Naczelny tygodnika przyznaje, że wybór reklamy wymagał większej czujności i za jej brak przeprasza czytelników, którzy – jak dodaje – masowo przeciwko niej zaprotestowali, ponieważ „zraniła ich wrażliwość”.
Ukazująca się od 75 lat „Famiglia cristiana” ma nakład ponad 800 tys. egzemplarzy i ponad cztery razy więcej czytelników, dzięki czemu jest najpopularniejszym włoskim periodykiem.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.


