Drukuj Powrót do artykułu

KUL wśród najsilniejszych marek w Polsce

07 listopada 2025 | 12:36 | KUL | Lublin Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Albin Marciniak/East News

Tylko przez jeden rok ponad 47 tysięcy publikacji o Katolickim Uniwersytecie Lubelskim dotarło do ponad 600 milionów odbiorców – wynika z najnowszego rankingu Top Marka 2025 przygotowanego przez magazyn „Press” i Instytut Monitorowania Mediów. KUL jest wśród najmocniejszych marek uczelni wyższych w Polsce i najmocniejszą marką na Lubelszczyźnie.  – Nasz uniwersytet stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych marek w naszym kraju – mówi ks. prof. Mirosław Kalinowski, rektor KUL.

Top Marka 2025 to zestawienie obejmujące 500 firm i instytucji reprezentujących 50 branż, o których najczęściej pisano w prasie i internecie. W tegorocznej, 18. edycji prestiżowego rankingu najsilniejsze marki wyłoniono dzięki analizie ponad 28 mln wzmianek, które ukazały się w okresie od 1 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2025 r. Do przygotowania tego zestawienia prześledzono ponad 17 mln wpisów w mediach społecznościowych, ponad 10 mln publikacji na portalach internetowych oraz 1,3 mln materiałów prasowych.

W rankingu ogólnym od lat niezmiennie dominują marki medialne: portale internetowe i stacje telewizyjne, firmy o międzynarodowej renomie oraz korporacje o globalnym zasięgu.

Podstawą tworzenia rankingu jest wskaźnik siły marki. To wielowymiarowe kryterium, które pozwala kompleksowo ocenić obecność brandów w mediach. Składają się na nie trzy elementy: liczba wzmianek o danej marce, impact, czyli zasięg tych publikacji oraz indeks sentymentu, czyli ocena emocjonalnego wydźwięku przekazu.

Najważniejszym składnikiem siły marki jest impact rozumiany jako szacowane dotarcie informacji o danej instytucji czy firmie do odbiorców mediów. Wskaźnik ten wyliczany jest na podstawie danych dotyczących oglądalności, słuchalności, czytelnictwa i aktywności w mediach cyfrowych. Dzięki temu wskaźnik uwzględnia specyfikę poszczególnych kanałów komunikacji oraz różnice w zachowaniach odbiorców, co pozwala precyzyjnie oszacować realne dotarcie treści.

W tegorocznym zestawieniu Top Marka 2025 zadebiutował i to niezwykle mocno Katolicki Uniwersytet Lubelski. Na podstawie wspomnianych kryteriów KUL otrzymał 1,06 mln punktów i uplasował się aż na 79 miejscu wśród najsilniejszych marek w Polsce. Jest też najsilniejszą marką na Lubelszczyźnie.

Tak wysoką pozycję zagwarantowało uniwersytetowi ponad 47 tys. publikacji jakie ukazały się o KUL-u między lipcem 2024 r., a czerwcem 2025 r. Dzięki nim informacje o Katolickim Uniwersytecie Lubelskim dotarły do ponad 614 milionów odbiorców.

– Bardzo się cieszymy, że działania komunikacyjne KUL zostały dostrzeżone i uwypuklone w tym najbardziej miarodajnym rankingu i że nasz uniwersytet stał się jedną z najsilniejszych marek w Polsce. To dowód na to, że odbiorcy medialnych treści są zainteresowani nie tylko tym co się dzieje na samym KUL, ale przede wszystkim głębszymi i jakościowymi treściami, dotyczącymi świata nauki i świata większych wartości, które staramy się upowszechniać. Jak widać skutecznie odpowiadamy na potrzeby dzisiejszych odbiorców treści  – mówi ks. prof. Mirosław Kalinowski, rektor KUL.

Ranking Top Marka 2025 to także zestawienie liderów w poszczególnych branżach. W kategorii Top 10 uczelni o najsilniejszych markach KUL jako jedyna uczelnia z Lublina uplasował się na szóstej pozycji i wypadł lepiej niż m.in. Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Uniwersytet Śląski czy Uniwersytet Gdański.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.