Drukuj Powrót do artykułu

Abp Foley o etycznej reklamie

23 września 2006 | 14:13 | kg, RV //mr Ⓒ Ⓟ

Trzy zasady, jakimi powinna kierować się reklama, wymienił abp John Foley, przewodniczący Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu. Twórcy reklam powinni pamiętać, że: być znaczy więcej niż mieć; każdy człowiek powinien być traktowany z szacunkiem, celem przekazu musi by dobro wspólne. Zasady te kardynał podał podczas w międzynarodowej konferencji specjalistów od reklamy w Helsinkach.

Amerykański hierarcha podkreślił, że w ostatnim dwudziestoleciu moralna jakość spotów znacznie się obniżyła. Do największych zagrożeń, jakie niesie ze sobą reklama, arcybiskup zaliczył sugerowanie przez nią, iż posiadanie jakiegoś dobra czyni nas lepszymi od innych, podczas gdy „o godności człowieka nie świadczy wcale jego samochód”.
Przedstawiciel watykański zaapelował o nieupokarzanie spotami ludzi ubogich i o ponowne przemyślenie wizerunku, jaki reklamy nadały kobietom, wskazując tym samym na konieczność tworzenia „reklamy uczciwej i etycznie odpowiedzialnej”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.