Drukuj Powrót do artykułu

BBC zamierza odtworzyć twarz Jezusa

25 marca 2001 | 10:16 | ts /kg (KAI/Kathp.) ck Ⓒ Ⓟ

Już wkrótce w telewizji brytyjskiej będzie można zobaczyć „prawdziwą twarz Jezusa”. Zamierza tego dokonać brytyjska telewizja BBC w filmie dokumentalnym „Syn Boży”.

Twórcy filmu chcą zrekonstruować prawdziwą twarz Jezusa, wykorzystując najnowsze zdobycze techniki. Model głowy odtworzy lekarz sądowy na podstawie żydowskiej czaszki z I wieku. Wykorzysta on też komputerowe programy graficzne. Pomocą będzie również syryjski fresk z II wieku.
Według modelu BBC Jezus ma krótkie, proste włosy i krótko przystrzyżoną brodę. „Nie twierdzimy, że jest to dokładny wizerunek Jego twarzy, ale według posiadanych przez nas informacji musiał On tak wyglądać” – powiedział dyrektor programowy Jean Claude Bragard.
Trzyczęściowy serial ma na celu ukazanie historycznej postaci Jezusa i stara się znaleźć naukowe uzasadnienie dla Jego cudów. „Szanujemy poglądy ludzi wierzących i nie chcemy nikogo urazić. Pragniemy jedynie zachęcać do refleksji” – stwierdził Bragard.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.