Drukuj Powrót do artykułu

Bp Dydycz: niech seriale w TV promują trzeźwość

13 października 2002 | 16:00 | jd //ad Ⓒ Ⓟ

Bp Antoni Dydycz zaproponował, aby w telewizyjnych serialach promować trzeźwość. Biskup był gościem sympozjum trzeźwościowego w Ośrodku ks. Blachnickiego w Katowicach.

Bp Dydycz, przewodniczący Zespołu Apostolstwa Trzeźwości przy Konferencji Episkopatu Polski zaapelował do mediów i świata kultury o pomoc w znalezieniu języka promowania trzeźwości. Argumenty medyczne nie są wystarczające mocne, bo – jak mówi bp Dydycz – na stwierdzenie, że alkohol szkodzi, ludzie odpowiadają, że zaszkodzić może choćby bigos. Dlatego potrzebne są nowocześniejsze formy przekazu, np. akcenty promujące trzeźwość w popularnych serialach.
W spotkaniu zorganizowanym w Ośrodku Profilaktyczno – Szkoleniowym im. ks. Blachnickiego w Katowicach wzięli udział nauczyciele, osoby prowadzące programy profilaktyczne, powiernicy z Katolickiego Telefonu Zaufania, a także księża i klerycy. Wśród wykładowców znaleźli się szefowie i kapelani ośrodków odwykowych i profilaktycznych.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.