Drukuj Powrót do artykułu

Bp Markowski zaproponował biskupom utworzenie specjalnego Funduszu Medialnego

22 listopada 2023 | 03:00 | mp | Częstochowa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Mateusz Jagielski/East News

Biskupi zgromadzeni na 396. Zebraniu Plenarnym KEP postanowili o utworzeniu specjalnego Funduszu Medialnego, który ma powstać w oparciu o doroczną zbiórkę w parafiach. Pomysł ten przedstawił bp Rafał Markowski, stojący na czele Rady KEP ds. Mediów i Komunikacji Społecznej. Zaprezentował także dalekosiężny plan działań rady, którą kieruje.

Bp Rafał Markowski poinformował księży biskupów o poczynaniach, jakie podjął na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy jako przewodniczący Rady KEP ds. Mediów i Komunikacji Społecznej. Pokreślił, że jako swoje zadanie postawił głęboką odnowę pracy Rady Episkopatu ds. Mediów – która dotąd była ciałem raczej iluzorycznym – tak, aby nowy sposób jej działania był adekwatny do wyzwań, z jakimi Kościół zmaga się na polu komunikacji medialnej. „U podstaw tego leży zamysł, aby odpowiedzialność za działalność medialną Kościoła i jego obraz w mediach wzięli na siebie przedstawiciele zasadniczych instytucji medialnych, reprezentujących Konferencję Episkopatu Polski, czyli Biuro Prasowe KEP, Katolicka Agencja Informacyjna i Fundacja OPOKA, wspomagani przez kompetentnych ekspertów” – wyjaśnił bp Markowski.

Od pół roku szefowie tych instytucji tworzą wraz z bp. Markowskim odnowioną Radę KEP ds. Mediów i Komunikacji Społecznej, a w jej skład wszedł także sekretarz generalny Episkopatu bp Artur Miziński. Drugi krąg Rady – jak wyjaśnił bp Markowski – tworzy zespół niemal 30 konsultorów, reprezentujących środowisko katolickich redakcji, ekspertów akademickich czy innych środowisk opiniotwórczych. Konsultorzy ci zostali zgrupowani w trzech zespołach. Są to: Zespół ds. Badań i Analizy, Zespół ds. Strategii Medialnej i Zespół Redaktorów.

Na obecnym zebraniu plenarnym Episkopatu bp Markowski zwrócił się z prośbą o zaaprobowanie pomysłu stworzenia specjalnego Funduszu Medialnego, który miałby powstać w oparciu o jednorazową, doroczną zbiórkę do puszek we wszystkich polskich parafiach. Argumentował, że działalność medialna wymaga „środków bogatych”, czyli w naturalny sposób potrzebne jest ich wsparcie finansowe. Wyjaśnił, że środki materialne nie są najważniejsze dla realizacji misji Kościoła, ale są wielką pomocą. Zwrócił uwagę, że media należące do Konferencji Episkopatu Polski są ze swej  natury instytucjami misyjnymi, które bez odpowiedniej bazy finansowej nie będą w stanie funkcjonować. W związku z czym zaproponował utworzenie specjalnego Funduszu Medialnego na ten cel. Pomysł ten został zaaprobowany przez Księży Biskupów. Postanowiono, że pierwsza taka zbiórka ma nastąpić w przyszłym roku, po uprzednim opracowaniu statutu Funduszu Medialnego oraz szczegółowego regulaminu jego działania. Zająć się ma tym w najbliższych miesiącach Rada ds. Mediów i Komunikacji Społecznej.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.