Bydgoszcz: ponad 20 tys. zł. dla Fundacji „Wiatrak” podczas kampanii „Kilometry Dobra”
07 czerwca 2016 | 18:25 | jm Ⓒ Ⓟ
Ponad 20 tysięcy złotych zebrała bydgoska Fundacja „Wiatrak” podczas kolejnej edycji kampanii społecznej „Kilometry Dobra”.
Głównym przesłaniem akcji jest właśnie „dobro”, a co za tym idzie – pomoc potrzebującym. Wszystkie zebrane pieniądze trafiają do konkretnych organizacji partnerskich i są przeznaczane na ich cele. „Kilometry” – ponieważ na kilka dni przed finałem kampanii organizacje zamieniają zbierane przez 3 miesiące pieniądze na złotówki i układają je w ciągi monet. W ten sposób udowadniają, że dobro można zmierzyć.
Fundacja „Wiatrak” postanowiła zebrać pieniądze na rehabilitację osób z niepełnosprawnością. – Od wielu lat wspieramy je i widzimy, jak ważna jest dla nich obecność drugiego człowieka oraz możliwość rozwijania swoich pasji i talentów. W ich imieniu, w imieniu osób, którym trudno prosić o pomoc, zapraszaliśmy do włączenia się w akcję i dorzucenia swojej złotówki – powiedział prezes fundacji ks. Krzysztof Buchholz. – Na co dzień prowadzimy zajęcia z arteterapii, psychoterapeutyczne, socjoterapeutyczne oraz aktywizujące ruchowo. Dla wielu osób jest to jedna z możliwości wyjścia z domu oraz okazja do kształtowania pewnej samodzielności – dodała Beata Pilch-Walczak.
Organizatorem ogólnopolskiej kampanii był Polski Instytut Filantropii, który w jej ramach ogłosił również „Mistrzostwa Świata w Dobroci”. – Reprezentacje miast w pewnym sensie ścigały się o to, która z nich ułoży najdłuższy ciąg monet z zebranych przez siebie pieniędzy. W tych szczególnych zawodach wystartowało ponad 40 polskich miast, a także Sztokholm i Bruksela – podkreśliła Katarzyna Hejda, kierownik Działu PR i Marketingu Fundacji „Wiatrak”. – Za sprawą tej akcji wychowankowie wielu fundacji i stowarzyszeń otrzymują szansę na lepsze, bardziej godne życie – dodał Robert Kawałko, prezes Polskiego Instytutu Filantropii.
Wszystkie organizacje można było znaleźć na specjalnej stronie internetowej i za jej pomocą wesprzeć finansowo wybranego uczestnika kampanii. Wystarczyło dołożyć swoją złotówkę. Można było to także uczynić, wpłacając pieniądze na konto lub wrzucając złotówki do puszki wolontariuszy Fundacji „Wiatrak”, którzy pojawiali się w różnych miejscach Bydgoszczy. Kampania „Kilometry Dobra” była organizowana po raz trzeci. W ubiegłym roku w akcję włączyło się 30 organizacji pozarządowych. Łącznie zebrały one ponad milion złotych i ułożyły 26 kilometrów dobra.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.