Drukuj Powrót do artykułu

Dwa lata kanału religia.tv

15 października 2009 | 16:44 | rl (KAI) / ju. Ⓒ Ⓟ

Mija druga rocznica powstania w Grupie ITI kanału tematycznego religia.tv. Obecnie dociera on do prawie 4 mln odbiorców.

Nowa ramówka, o czym mówili 15 października na konferencji prasowej w Warszawie szefowie kanału, ma przyciągnąć jeszcze szerszy krąg widzów.

Dyrektor religia.tv ks. Kazimierz Sowa przyznał w rozmowie z KAI, że ogromnym wyzwaniem dla prywatnego koncernu medialnego – Grupy ITI – było podjęcie samej tematyki. W pierwszym roku działalności szefowie stacji przyglądali się, jaki jest odbiór prezentowanych w kanale treści. „Kiedy zaoferowaliśmy naszą stację na rynku telewizji kablowych, okazało się, że ma ona duże wzięcie u operatorów, którzy przecież proponują to, co ma odbiór u ich abonentów” – stwierdził ks. Sowa.

Dodał, że udało się w ciągu zaledwie dwóch lat osiągnąć bardzo duży zasięg techniczny. Obecnie bowiem kanał dociera do 3,8 mln potencjalnych odbiorców. „Teraz trzeba przekonać widzów, by jeśli już siadają przed telewizorem, oglądali nas, a nie coś innego” – powiedział szef religia.tv.

Służyć mają temu m.in. nowe propozycje kanału, jak choćby program „Lekcja Religii”, którego emisja odbywa się od poniedziałku do piątku o godz. 19.30. Ma on na celu zachęcenie widza do poznawania innych wyznań i pogłębienia wiedzy na temat własnej wiary, bowiem w krótkim 10-minutowym programie prezentowane są podstawy różnych religii.

Jednym ze sztandarowych programów kanału ma być produkcja zatytułowana „Na pokuszenie – rzecz nie tylko o siedmiu grzechach głównych”. Małgorzata Ohme próbować będzie w nowoczesny sposób mówić o słabościach, wadach i pokusach czyhających we współczesnym świecie. W kolejnych odcinkach, których oczywiście zaplanowano siedem, pojawiać mają się np. eksperymenty mające dowieść faktu, iż także dzisiaj popełniamy tzw. grzechy główne.

Kolejna propozycja religia.tv to cykl „Zdjęcie z Papieżem”. W założeniu mają to być opowieści zarówno znanych, jak i nieznanych osób, na których życie wpłynął Jan Paweł II. Punktem wyjścia każdego odcinka jest zdjęcie z papieżem z domowego archiwum.

Szymon Hołownia poprowadzi w stacji, obok znanego już widzom formatu „Między sklepami”, program „Ludzie na walizkach”. Będą to rozmowy z osobami, których los zaprowadził na granice ludzkiej wytrzymałości.

Wśród propozycji znalazły się również premierowe odcinki programu kulinarnego „Kwestia smaku”, który prowadzi saletyn ks. Roman Grądalski, duszpasterz kucharzy i miłośnik dobrego jedzenia. Widzowie religia.tv wciąż oglądać będą mogli prowadzony przez Macieja Gajka program „Cotygodnik”, w którym analizuje się wydarzenia w Kościele w Polsce i na świecie czy cykl „Święci tacy jak my”, którego twórcy starają się pokazać w świętych żywych ludzi i przełamać obraz świętych z „lukrowanych hagiografii”. Wreszcie w programie nie zabraknie odrobiny kultury w nowym cyklu „Kulturoskop”. Całość uzupełnia cotygodniowa transmisja Mszy św.

Zdaniem Hołowni siłą religia.tv jest fakt, iż twórcy programu po prostu starają się robić telewizję dla ludzi. „Ja osobiście i ludzie, z którymi robimy ten kanał, odnajdują w religii taką ilość ciekawych rzeczy, że przed nami wciąż stoi wielkie wyzwanie. Staramy się odkrywać ludzi, którzy w polskim Kościele mają coś do powiedzenia” – stwierdził dziennikarz. Dodał, że jest oczywiste, iż tego typu przedsięwzięcie telewizyjne bardzo długi dochodzi do momentu, gdy staje się opłacalne. Zdaniem Hołowni – religia.tv ma charakter telewizji misyjnej. Zastrzegł jednak, że stacja nie jest kanałem ewangelizacyjnym, ale edukacyjnym.

Kanał religia.tv wystartował 15 października 2007 roku. Zgodnie z założeniami ma on w ramach Grupy ITI dostarczać atrakcyjnych programów o tematyce religijnej przez cały dzień. Początkowo dostęp do kanału miało zaledwie ok. 320 tys. odbiorców. W 2008 roku ta liczba wzrosła do 2 mln. Obecnie kazał swym zasięgiem technicyzm dociera do 3,8 mln widzów. Ponad połowa widzów stacji (52 proc.) to mężczyźni. 40 proc. odbiorców to widzowie z wyższym wykształceniem. Stacja ma najwięcej widzów w grupie 50+ (32 proc.), ale aż 29 proc. widzów religia.tv to osoby w wieku 20-34 lata, kolejne 22 proc. to osoby między 35. a 49 rokiem życia. 16 proc widzów religia.tv stanowią dzieci i młodzież w wieku od 4-19 lat.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.