Drukuj Powrót do artykułu

Efekt Franciszka to pozytywny wizerunek Kościoła

05 lipca 2017 | 10:37 | Waszyngton / RV / wer Ⓒ Ⓟ

W Stanach Zjednoczonych efekt Franciszka to pozytywny obraz Kościoła katolickiego w społeczeństwie. Nie przekłada się to natomiast na wzrost liczby ludzi uczęszczających na niedzielną Eucharystię czy przystępujących do spowiedzi – uważa przewodniczący amerykańskiego episkopatu. Kard. Daniel DiNardo podkreśla jednak, że poprawa zewnętrznego wizerunku jest faktem. Łączy się to niestety z mylnym wrażeniem, że Franciszek zmienia też nauczanie Kościoła, co jest nieprawdą.

Czytaj także: Franciszek wypowiedział się w sprawie Charliego Garda

Zdaniem kard. DiNardo dla Kościoła w Stanach Zjednoczonych najbardziej inspirującym dokumentem Papieża jest jego adhortacja „Evangelii gaudium”. Mądrość Franciszka przejawia się między innymi w fakcie, że tak wielki nacisk kładzie on dzisiaj na potrzebę osobistego kontaktu z ludźmi, towarzyszenia im. Jest to szczególnie aktualne w naszych czasach, gdy ludzie młodzi pozostają w kontakcie z wieloma osobami za pośrednictwem mediów społecznościowych, a w rzeczywistości są bardzo samotni. „Musimy dotrzeć do ich samotności i pokazać im Jezusa, który będzie im towarzyszył” – powiedział przewodniczący amerykańskiego episkopatu w wywiadzie dla portalu Crux.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku

Przeczytaj także

04 lipca 2017 10:22

Zachód zachęca irackich chrześcijan do emigracji

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.