Drukuj Powrót do artykułu

Gorzów Wlkp.: edukacja młodzieży elementem kampanii hospicyjnej „Pola nadziei”

18 marca 2010 | 09:13 | wm Ⓒ Ⓟ

Ogłoszeniem konkursów plastycznego i literackiego, dyrekcja Hospicjum św. Kamila w Gorzowie Wielkopolskim rozpoczęła 17 marca kolejny etap trwającej od jesieni ub. roku kampanii „Pola nadziei”, której ideą jest m.in. edukacja i uwrażliwianie społeczeństwa na los nieuleczalnie chorego człowieka oraz pozyskiwanie funduszy na wsparcie hospicjów.

Konkurs plastyczny kierowany jest do uczniów szkół podstawowych, a konkurs literacki do gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Dowolną formę i technikę mogą wybrać uczestnicy konkursu plastycznego, którzy przedstawią prace pt. „Chory i jego rodzina”. Natomiast prace pt. „Żonkil – Symbolem Nadziei” w formie plakatu zaprezentują uczniowie klas IV do VI.

Prace do obu konkursów dostarczać można do 21 maja do Hospicjum św. Kamila w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Stilonowej 21. Dyplomy i nagrody zostaną wręczone podczas festynu, który odbędzie się w czerwcu. Wybrane prace zostaną wykorzystane do promowania idei hospicyjnej w różnych obszarach działalności prowadzonej przez Stowarzyszenie Hospicjum św. Kamila.

Tematem konkursu literackiego jest hasło „Nadzieja przychodzi do człowieka wraz z drugim człowiekiem”. Szczegółowe informacje i regulamin konkursów dostępne są na stronie www.hospicjum-gorzow.pl.

Do końca marca trwa konkurs na logo oraz identyfikację graficzną Hospicjum św. Kamila. Można nadesłać maksymalnie 2 projekty wykonane dowolną techniką graficzną, kojarzące się z tematyką służby zdrowia i pomocy bliźniemu poprzez dowolne użycie symbolu krzyża.

Marek Lewandowski, dyrektor gorzowskiego Hospicjum św. Kamila uważa, że m.in poprzez udział dzieci i młodzieży w konkursach upowszechnia się ideę hospicyjną w środowisku szkolnym, zwracając w ten sposób uwagę młodych ludzi na potrzeby chorych, cierpiących i ich rodzin, pokazując obszar chrześcijańskiej nadziei.

Kolejna edycja kampanii "Pola nadziei" w Gorzowie Wlkp. została zainaugurowana w październiku ub. roku sadzeniem kilkudziesięciu tysięcy cebulek żonkili. Akcja ma na celu m.in uwrażliwianie społeczeństwa na los nieuleczalnie chorego człowieka, przypominanie o potrzebach finansowych hospicjów, szukanie możliwości ich wsparcia, edukacja, zapewnianie chorym pomocy i życzliwości otoczenia, uśmierzania bólu fizycznego i psychicznego.

Symbolem akcji jest żonkil – znak nadziei. Zakupiony i zasadzony w ogrodzie, na balkonie, na skwerze, wspomoże Hospicjum św. Kamila. – Pomagając osobom chorym i niepełnosprawnym przekraczamy barierę cierpienia i lęku przed śmiercią, dajemy nadzieję na życie bez bólu, w otoczeniu życzliwych osób – tłumaczy Marek Lewandowski.

Kampania „Pola Nadziei” zapoczątkowana została w Szkocji w Edynburgu. Do Polski przeniosła ją organizacja Marie Curie Cancer Care w 1997 r. Szkocka Fundacja przekazała nieodpłatnie dla Krakowa 350 tys. cebulek żonkili. W Polsce jako pierwsze do akcji włączyło się Hospicjum św. Łazarza z Krakowa. Gorzowskie Hospicjum realizuje „Pola Nadziei” po raz czwarty.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.