Drukuj Powrót do artykułu

Irlandia: autobusy z reklamami religijnymi

01 kwietnia 2010 | 10:43 | Wojciech Sadłoń ISKK / kw Ⓒ Ⓟ

W Irlandii rusza kampania reklamowa praktyk religijnych. Na 2 tygodnie w Dublinie zawisną plakaty informujące o pozytywnych efektach praktykowania religii.

Organizator kampanii – Iona Institute, zajmujący się promocją religii w społeczeństwie – planuje, że do połowy kwietnia po stolicy Irlandii będzie jeździło 110 autobusów oklejonych specjalnymi plakatami. Mieszkańcy Dublina dowiedzą się z nich, że „Praktykowanie religii jest dobre. Tak mówi nauka”.

Takie hasło kampanii powstało w oparciu o przygotowany przez znaną psychiatrę Patrice Casey raport na temat psycho-społecznych aspektów życia religijnego. Autorka stwierdza w nim, że bycie religijnym wywiera pozytywne skutki. Kto praktykuje wiarę, jest mniej podatny na depresję, rzadziej rozwodzi się, rzadziej nadużywa alkoholu i narkotyków, a nawet może spodziewać się, że statystycznie będzie żył dłużej.

Iona Instutute, który zlecił ostatnio przeprowadzenie sondażu na temat uczęszczania do na niedzielą Mszę św., podaje, że w Irlandii 46 proc. osób deklaruje udział co tydzień we Mszy św.

„W Polsce, chociaż posiadamy znacznie bardziej precyzyjne dane na ten temat, nikt nie wpadł jeszcze na pomysł promowania praktyk religijnych” – mówi ks. prof. Witold Zdaniewicz z Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego SAC i dodaje: „Być może organizowana w kwietniu konferencja z okazji 30. badania dominicantes zachęci duszpasterzy do podejmowania tego typu inicjatyw”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.