Drukuj Powrót do artykułu

Jak zaprojektować dedykowaną stronę internetową ?

24 czerwca 2022 | 17:06 | marketing | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Materiały reklamodawcy

Odpowiednie wykonanie strony internetowej dla docelowej grupy odbiorców to złożony proces na który składa się kilka etapów współpracy z agencją interaktywną. Jeżeli naszym celem jest stworzenie strony niepowtarzalnej i osiągającej wyniki warto dobrze przygotować się do procesu jej projektowania. Pierwszym czynnikiem odpowiadającym za sukces jest nasze sprecyzowanie wymagań i wybór odpowiedniego kompetentnego Wykonawcy.

Gdzie wykonać stronę www, agencja interaktywna czy freelancer ?

Z szerokiej gamy ofert i gotowych rozwiązań ciężko niestety o dobre decyzje. Z pomocą przyjdzie nam świadomość tego na co możemy sobie pozwolić i wartościowy partner który będzie umiał wskazać nasze złe i dobre pomysły. Warto by agencja interaktywna w swoim zespole miała specjalistów zarówno od projektowania UX, UI, SEO i deweloperów, którzy przeniosą projekt w wersję online z zachowaniem zasad i reguł responsywności i poprawnego renderowania przez przeglądarki. Jak wybrać firmę tworzącą strony internetowe ? Na pewno warto sprawdzić portfolio i wersje stron online.

Po co mi strona internetowa, co chcę osiągnąć ?

Twoja strona internetowa potrzebuje realizować określone cele i założenia. Warto przed zleceniem wykonania strony www zastanowić się nad naszymi oczekiwaniami. Takim celem może być np: chęć dotarcia do nowych Klientów, pozyskanie leadów, budowa odpowiedniego lejka sprzedażowego.

Ładna strona nie zawsze zarabia i konwertuje w zapytania.

Strona internetowa poza warstwą wizualną i dobrze wyglądającym projektem powinna spełniać wymagania techniczne i odpowiednie założenia, ułatwia prowadzenie biznesu.

Poznaj kilka podstawowych założeń do budowy strony internetowej :

  1. generowanie wartościowego ruchu z wyszukiwarki Google,
  2. generowanie zapytań i konwersji zapytań,
  3. odpowiada na pytania Klientów,
  4. prezentuje ofertę w sposób czytelny i przejrzysty,
  5. podstawa do pracy dla działu marketingu i budowania wizerunku expertów w branży ( poprzez wartościowy content bloga z odpowiednim kierowaniem ruchu do podstron oferty, usług )

Projekt graficzny oczywiście pomoże nam w zatrzymaniu użytkownika i wzbudzeniu odpowiednich emocji jednak to logika i odpowiednia użyteczność strony internetowej UX zatrzyma go na dłużej i będzie odpowiedzialna za wykonanie odpowiednich zadań przez użytkownika których oczekujemy.

Jeżeli szukasz wykonawcy z okolic Krakowa, warto zapoznać się z ofertą Krakowskiej agencji interaktywnej hauerpower.com, która kompleksowo świadczy usługi tworzenia stron www oraz wspiera Klientów w opracowaniu specyfikacji i analizy grup odbiorców.

Proces tworzenia strony internetowej – 5 etapów

Poznaj jakie są etapy tworzenia strony internetowej.

Analiza potrzeb Klienta i dobór słów kluczowych

W tym miejscu na start współpracy powinniśmy określić kto jest naszym Klientem, do kogo kierujemy ofertę, w jaki sposób użytkownik będzie wchodził na stronę tj: z jakich fraz kluczowych i na które podstrony. Sposób projektowania strony www, odpowiedniej ścieżki użytkownika, poznanie intencji słów kluczowych jest istotny do zbudowania wartościowego ruchu do strony, który nie skończy się zamknięciem okna przeglądarki.

Warto zastanowić się jaki problem użytkownika chcemy rozwiązać tworząc określone podstrony w naszej strukturze strony internetowej czy na dane słowo kluczowe użytkownik powinien znaleźć wyczerpujący artykuł poradnika, bloga czy może krótką i zwięzłą informację w postaci oferty. Istotne jest również sposób wzbudzenia emocji oraz przedstawienia oferty ale to już zadanie dla grafika i projektanta UI.

Budowa struktury UX i architektury informacji

Ten etap jest ściśle powiązany z realizacją analizy i researchu SEO. Odpowiednie przypisanie fraz kluczowych głównych i pobocznych powinno być powiązane z każdorazowo jedną podstroną w naszym serwisie. W ten sposób zbudujemy odpowiednią tematyczność podstron przypisaną do fraz kluczowych. W zależności od intencji będą to krótkie lub dłuższe podstrony powiązane ze sobą linkowaniem wewnętrznym przenoszącym użytkownika z jednego zagadnienia do kolejnego, a wszystkie powiązane ze sobą jednym głównym słowem kluczowym. Dodatkowo każda podstrona powinna być odpowiednio zoptymalizowana na swój własny zestaw słów kluczowych.

Architektura strony www i optymalizacja SEO

Tworząc architekturę strony internetowe należy wziąć pod uwagę nie tylko nasze wyobrażenie na temat oferty ale sposób w jaki mogą użytkownicy ją wyszukiwać wpisując przeróżne hasła do wyszukiwarki, warto uwzględnić ten mechanizm by dać się znaleźć. Dobrze zaprojektować strukturę strony internetowej prosto i bez zbędnych 3 poziomowych zagnieżdżeń, a zamiast słowa ‘oferta’ która rozwija 10 pozycji może warto pogrupować je w odpowiednie mniejsze grupy i wykonać z nich kilka odrębnych pozycji w menu i nazwać słowem kluczowym np: tworzenie stron, optymalizacja strony, pozycjonowanie stron.

Projektowanie graficzne desktop i mobile

Ważnym procesem kończącym tworzenie strony internetowej jest projekt graficzny. Opracowanie wizerunku naszej strony, grafiki, dobranie fontów, zdjęć, kolorystyki to również ważne elementy jak architektura i optymalizacja. Sam projekt nie uczyni strony zyskownej i użytecznej ale w połączeniu z dobrze przygotowaną warstwą UX i optymalizacją SEO pozwoli na wygenerowanie najlepszych rezultatów. Projekt graficzny strony www dopasowany do odbiorców, wyważone przestrzenie, doskonała wersja mobilna i zaprojektowane interakcje poprawią doświadczenia użytkownika czyniąc stronę internetową wygodną w użytkowaniu i chętnie odwiedzaną nie tylko przez roboty ale także użytkowników.

Wdrożenie systemu CMS do strony www

Aspektem technicznym oraz czyniącym stronę łatwą w administracji jest odpowiednie i intuicyjne wdrożenie systemu CMS. Prosta panelu administratora, łatwość w edycji treści, dodawaniu zdjęć które automatycznie dopasowują się do wielkości pojemnika to tylko niektóre z pożądanych funkcji administratora. Nic tak nie wpływa na brak ochoty w rozwijaniu strony jak brak prostego i intuicyjnego systemu CMS. Dobrym wyborem jest wdrożenie systemu cms wordpress ze względu na powszechność i łatwość w implementacji oraz dalszej rozbudowie przez niezależnych specjalistów z branży deweloperów WordPressa

Optymalizacja SEO i techniczna

Optymalizacja techniczna czyli zadbanie o to by Twoja strona była szybko wczytywana w wersji na telefon, posiadała odpowiednią konstrukcję html i elementów css, js to podstawa do jej sukcesu od strony technicznej. Warto poddać analizie stronę w fazie testów programami analitycznym np: gtmterix.com lub Google Page Speed by doszlifować ją maksymalnie do wymagań nowoczesnych przeglądarek.

Strona internetowa responsywna z lekkim kodem to dobra inwestycja

Zainwestowanie w dobry kod warstwy frontend zwróci się bardzo szybko w postaci większej ilości użytkowników którzy będą w stanie otworzyć naszą stronę w restauracji, pociągu czy w poczekalni. Warto stosować wszelkiego typu udogodnienia dla wersji responsywnych i wdrożyć lekki kod nieobciążający przeglądarki

Podstawowe elementy strony internetowej

Strona internetowa nawet najbardziej kreatywna powinna trzymać standardy do których przyzwyczajeni są użytkownicy. Nie powinna naruszać określonych ram i budowy gdyż znacznie obniży to jej konwersję.

Do typowych elementów które powinna zawierać strona internetowa należą :

  1. Top strony (górna część) sekcja ‘hero’ pokazująca się po wejściu na stronę. W tym miejscu powinniśmy umieścić logo oraz emenet nawigacyjny menu, dodatkowe dane kontaktowe, wyszukiwarkę, ikony społecznościowe.
  2. Sekcja baneru (hero). Dobrze czytelny przekaz poparty zdjęciem. Idealnym sposobem na ominięcie sekcji slideru jest wykonanie baneru składającego się z 2-3 kafli kierujących do najważniejszych części witryny.
  3. Sekcja contentu (treść i kierowanie do podstron) – główna część strony www. W przypadku strony głównej ‘drzwi’ do dalszych podstron. W miarę określenia celu i priorytetów dla strony powinniśmy umieścić odnośniki w formie np: kafli do najważniejszych podstron usług czy oferty naszej firmy. Warto poprzedzić sekcję ofertową, sekcją informującą o naszej firmie czyli krótko przedstawić czym się zajmuje
  4. Stopka czyli footer. Każda strona internetowa powinna być wyposażona w rozbudowany element stopki zawierający powtórzenie menu lub jego pełną strukturę, dane kontaktowe oraz najważniejsze informacje : polityka prywatności, regulamin, RODO.

Rozwój strony internetowej, opieka nad stroną.

Warto zapewnić sobie spokój i możliwości rozwoju strony. Dlatego podczas współpracy z agencją interaktywną warto wziąć pod uwagę powyższy proces tworzenia strony oraz jej podstawowych elementów gdyż jest to gwarancją jej sukcesu i spełnionych oczekiwań.

Gotowe rozwiązania stron www jak szablony czy wersje pudełkowe, pół środki mogą sprawdzić się chwilowo ale przysporzyć problemów w przyszłości w przypadku przebudowy strony internetowej, aktualizacji czy dopasowania strony by była idealnie responsywna. Warto pamiętać że użytkownicy są coraz bardziej świadomi i wymagający, a dzięki perfekcyjnej stronie, która spełnia ich oczekiwania podnosimy swoją szansę na zdobycie Klienta i dobrym rankingu w Google.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.