Drukuj Powrót do artykułu

Jaka jest słuchalność Radia Maryja?

11 czerwca 2024 | 13:32 | wirtualnemedia.pl, badaniaradiowe.pl, lk | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Karol Porwich

Serwis wirtualnemedia.pl opracował nowy ranking słuchalności rozgłośni radiowych na podstawia badania RadioTrack Kantar Polska. Liderem rynku słuchalności od marca do maja był RMF FM (29,3%) a Radio ZET zaliczyło największy wzrost – z 14,4% do 15,4%. Słuchalność Radia Maryja wynosi 2%.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie marzec – maj br. w grupie wiekowej 15-75 lat wynosi 29,3 proc. – wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez serwis wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział stacji spadł o 0,3 pkt proc.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem wynoszącym 15,4 proc. Oznacza to wzrost o 1,0 pkt proc. – najwyższy ze wszystkich badanych stacji. To już czwarte badanie Radio Track od stycznia br., w którym stacja zwiększa swój udział i może pochwalić się najlepszymi wynikami od 10 lat.

Ostatnią pozycję na podium zajmuje Radio Eska. Jego udział w rynku w analizowanym okresie wyniósł 6,9 proc. (spadek o 0,5 pkt proc.).

Radio Maryja zajmuje w rankingu 12. miejsce z 2% udziału w rynku. W okresie grudzień 2023-luty 2021 było to 2,1%; wrzesień-listopad 2023 – 2%; czerwiec-sierpień 2023 – 1,8% a marzec-maj 2023 – 1,7% słuchalności.

Badanie Radio Track jest standardem badań słuchalności stacji radiowych w Polsce. Jest realizowane przez Kantar Polska na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Z wyników badania korzystają niemal wszyscy nadawcy radiowi oraz brokerzy reklamy radiowej i domy mediowe.

Próba badania Radio Track składa się z dwóch części: pierwsza – stanowiąca mniej więcej połowę – obejmuje całą populację ludności Polski w wieku 15-75 lat. Druga obejmuje mieszkańców miast i aglomeracji zdefiniowanych jako nadreprezentacje.

W próbie wyróżniono 58 odrębnych obszarów realizacyjnych, odpowiadających 26 miastom (aglomeracjom) oraz 16 warstwom wiejskim i 16 warstwom miejskim. Każdego miesiąca próba badania liczy 7000 osób w wieku 15-75 lat.

Najwięcej słuchaczy włącza radio w samochodzie, codziennie to aż 11,6 mln osób – już czwarty rok z rzędu jest to najpopularniejsze miejsce słuchania. Na kolejnych miejscach plasują się dom (9,5 mln) i praca (3,8 mln). W Polsce radio jest najpopularniejsze wśród dorosłych w wieku 25–59 lat.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.