Drukuj Powrót do artykułu

Jakie wartości przekazują współczesne media? – jutro początek konferencji w Krakowie

30 maja 2012 | 15:12 | led Ⓒ Ⓟ

Dwudniowa Międzynarodowa Konferencja Etyki Mediów "Wartości w mediach – wartość mediów" odbędzie się 31 maja i 1 czerwca na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Celem wydarzenia jest poszukiwanie i wskazanie mechanizmów promujących wartości w mediach oraz służących człowiekowi. Podczas spotkania uczestnicy będą dyskutować na temat wartości przekazywanych we współczesnych mediach.

„Dzisiejszy świat w dużej mierze zależy od mediów, a kształt współczesnych mediów zależy przede wszystkim od przekazywanych przez nie wartości oraz od jakości i wartości samych mediów” – podkreśla ks. dr hab. Michał Drożdż, przewodniczący konferencji.

„Spotkanie ma na celu poszukiwanie i wskazanie mechanizmów wydobywających i promujących wartości w mediach, służących człowiekowi i postępowi społecznemu. Konferencja stwarza miejsce do dyskusji o wartościach przekazywanych we współczesnych mediach oraz promuje i wspiera praktyczne umiejętności przekazywania wartości służących dobru człowieka i społeczności” – dodaje.

Głównym założeniem spotkania jest konfrontacja teorii z praktyką, dlatego oprócz sesji plenarnych i tematycznych, konferencji towarzyszyć będzie panel dyskusyjny z udziałem dziennikarzy mediów lokalnych i ogólnopolskich oraz praktyków komunikowania społecznego, a także spotkanie autorskie ze znanym dziennikarzem.

Podczas konferencji prof. dr hab. Iwona Hofman Z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie wygłosi wykład pt. „Regres czy odnowa dziennikarstwa? Spór o jakość przekazu medialnego”. Z kolei ks. prof. dr hab. Andrzej Baczyński Z Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie będzie mówił o sporze o wartości chrześcijańskie w mediach publicznych. Natomiast ks. prof. dr hab. Wojciech Misztal z UPJP2 opowie o mediach jako sprzymierzeńcu duchowości. W trakcie spotkania będzie można wysłuchać wykładu dr Doroty Narewskiej z UPJPII pt. „Dziesięć zasad. Rekonstrukcja wizji dziennikarstwa Karola Wojtyły z okresu krakowskiego”.

Ponadto prelegenci będą rozmawiać na temat mediów w służbie dialogu i wiary, będą rozmawiać również o internecie jako miejscu ewangelizacji. Wśród podejmowanych zagadnień będą m.in. dylematy etyczne w pracy współczesnego dziennikarza, dylematy dziennikarza śledczego, a także agresja i przemoc w przekazie medialnym.

Organizatorem konferencji jest Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UPJPII oraz Sekcja "Aksjologia Komunikowania" Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej Odbędzie się ona w dniach 31 maja – 1 czerwca w budynku UPJP2 przy ul. Kanoniczej 9.

Międzynarodową Konferencję Etyki Mediów w Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II zainicjował ks. dr hab. Michał Drożdż, prof. UPJPII. Pierwsza konferencja odbyła się w 2007 r. Jako cel krakowskich spotkań integrujących środowisko akademickie medioznawców, praktyków komunikowania oraz dziennikarzy z Polski i zagranicy, wyznaczył on systematyczne i pogłębione badania kondycji etycznej współczesnych mediów i komunikacji społecznej oraz konfrontację teorii medioznawczej z praktyką dziennikarską.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.