Drukuj Powrót do artykułu

Japończycy bardziej religijni w czasie kryzysu

09 stycznia 2009 | 17:33 | pb [KAI/AFP] // ro Ⓒ Ⓟ

W ciągu trzech pierwszych dni 2009 r. przez szintoistyczne i buddyjskie miejsca kultu w Japonii przewinęło się ponad 99,5 mln ludzi.

Mieszkańcy tego kraju, odczuwającego już skutki światowego kryzysu gospodarczego, przybywali do świątyń różnych religii na noworoczne modlitwy równie licznie, jak po pierwszym kryzysie naftowym w 1973 r. – donosi tamtejsza policja. Japonia liczy 127 mln mieszkańców.
Jest to najwyższa liczba praktyk religijnych w tym kraju od pierwszych dni 1974 r. Tylko do najpopularniejszej w Japonii świątyni Meiji Jingu w Tokio przyszło od 1 do 3 stycznia 3,19 mln ludzi. W kilku innych, w prefekturze Tokio i w Kioto, zanotowano obecność ponad 3 mln wiernych. Najczęściej trzeba było stać po kilka godzin w długich kolejkach, aby złożyć przed ołtarzem ofiarę z kadzideł.

Wzrost gospodarczy w Japonii, która przeżywała boom przez minione 20 lat, uległ obecnie zahamowaniu, natomiast wzrasta inflacja. Przyczyn upatruje się w kryzysie naftowym z końca 2007 r.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.