Drukuj Powrót do artykułu

Kard. Farrell: by być papieżem trzeba mieć głowę, nie nogi

21 czerwca 2022 | 16:35 | tom (KAI) | Buenos Aires Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. ALBERTO PIZZOLI/AFP/East News

Zdaniem kard. Kevina Josepha Farrella, wózek inwalidzki papieża Franciszka nie ogranicza jego pracy jako zwierzchnika Kościoła katolickiego. W wywiadzie opublikowanym przez argentyński dziennik „La Nacion”, prefekt watykańskiej Dykasterii ds. Świeckich, Rodziny i Życia powiedział: „Aby być papieżem i przewodzić, trzeba mieć głowę, a nie nogi”.

Ponadto kard. Farrell wskazał na historię Stanów Zjednoczonych, gdzie na przykład Franklin Roosevelt został czterokrotnie wybrany na prezydenta będąc na wózku inwalidzkim. 32. amerykański prezydent był chory na polio.

Kard. Farrell przypomniał, że papież Jan Paweł II (1978-2005) używał wózka lub podobnego pojazdu do poruszania się po placu św. Piotra i Bazylice Watykańskiej. „Za medialnymi pogłoskami o rezygnacji papieża Franciszka może zatem kryć się wyrażone pragnienie tych, którzy go nie lubią” – stwierdził kardynał.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.