Drukuj Powrót do artykułu

Komunikacja, nowe media, działalność gospodarcza – KUL z nową ofertą kursów

01 września 2025 | 18:17 | Monika Stojowska/KUL | Lublin Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Albin Marciniak/East News

Aż 45 zróżnicowanych kursów proponuje Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II  osobom pracującym w parafiach, fundacjach i organizacjach kościelnych. Zajęcia skierowane są do świeckich i duchownych.

– Naszym celem jest budowa kompetencji kadry menedżerskiej zarządzającej różnego rodzaju instytucjami kościelnymi. Chcemy im umożliwić zarówno zdobycie kompetencji twardych, jak i miękkich, które będą pomocne w codziennej pracy. Nasze kursy to połączenie nauki z praktyką, wiedzy z doświadczeniem – wskazuje prof. Iwona Niewiadomska, pełnomocnik rektora KUL ds. nauki.

Program kursów powstał w wyniku konsultacji z przedstawicielami parafii, fundacji i organizacji katolickich. Gotowe moduły to efekt pracy teoretyków oraz praktyków. Uczestnicy mogą wybierać spośród aż 45 propozycji.

W module „Technologia i media” można zdecydować się na „Kurs w zakresie mediów katolickich – komunikacja bliska ludziom, budowania marki i relacji na Linkedln”, czy też social mediów jako narzędzie duszpasterstwa i komunikacji Kościoła.

„Sam fb, Instagram, TikTok nie wystarczą, by dotrzeć do świata zewnętrznego. Uczestnicy od praktyków dowiedzą się, jak przebić się z informacjami o prowadzonej działalności, jak budować komunikaty i krótkie teksty prasowe i jak je właściwie wykorzystywać. Moduł poprzedzający zajęcia z social mediów, które są jedynie narzędziem, a nie celem samym w sobie” – czytamy w opisie kursu na temat komunikacji. Są też unikatowe szkolenia jak warsztaty z kaligrafii czy poszukiwania genealogiczne – jak odnaleźć swoich przodków.

W ofercie również kilkanaście kursów z sektora finansów i prawa. To między innymi skuteczna realizacja projektów unijnych: od pozyskiwania środków po ich rozliczanie, zamówienia publiczne – z zamówieniami publicznymi na „Ty”, zarządzanie finansami jednostek kościelnych, gospodarowanie majątkiem kościelnym – aspekty finansowe i prawne.

Trzecia grupa tematyczna dotyczy „Strategii i Przywództwa”. Szkolenia służą nabywaniu wiedzy teoretycznej i praktycznej w obszarze
zarządzania ludźmi w zespole projektowym, storytellingu (kurs w zakresie kultury prezentacji w projektach – perswazja narracyjna), negocjacji czy
komunikacji przywódcy.

Zajęcia poprowadzą nie tylko wykładowcy KUL, eksperci, ale także ludzie związani z mediami ogólnopolskimi i zagranicznymi, rzecznicy prasowi oraz praktycy z otoczenia społeczno-gospodarczego i biznesu.

Każdy kurs to 10 godzin dydaktycznych, realizowanych w formule hybrydowej.

Koszt szkolenia wynosi 300 zł. Potwierdzeniem podnoszenia kompetencji będzie certyfikat oraz mikropoświadczenie. Warunkiem uczestnictwa w kursach jest posiadanie wykształcenia średniego.

Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie KUL w zakładce „Dla Kandydata” lub bezpośrednio w Uniwersyteckim Centrum Rozwijania Kompetencji przy Al. Racławickich 14 w Lublinie.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.