Drukuj Powrót do artykułu

Kościelne media przechodzą rewolucję

28 stycznia 2012 | 09:20 | RV / pm Ⓒ Ⓟ

Pomimo tego wszystkiego, co mogą dać nowoczesne środki komunikacji, korzystający z nich ludzie często doświadczają głębokiej samotności, prawdziwej pustyni.

Do nich musimy dotrzeć z Ewangelią – podkreślił abp Claudio Maria Celli w przesłaniu do uczestników dorocznego spotkania Francuskiej Federacji Prasy Katolickiej. Odbyło się ono w dniach 26-27 stycznia w Annecy.

Przewodniczący Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu zdecydowanie poparł starania katolickich mediów o pełniejszą obecność w nowych przestrzeniach medialnych, zwłaszcza w internecie. Jest to kultura, w której urodziły się już nowe pokolenia – zaznacza abp Celli.

Z kolei zdaniem przewodniczącego federacji Bernarda Bienvenu kościelne media we Francji przechodzą gwałtowną rewolucję. „Znikają z obiegu stare tytuły, pojawiają nowe ośrodki informacji, jesteśmy coraz bardziej obecni w sieciach społecznościowych. Dzieje się to szybciej niż się spodziewaliśmy” – zauważył Bienvenu.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.