Drukuj Powrót do artykułu

Kraków: nietypowy taksówkarz na ulicach miasta

20 lipca 2016 | 21:50 | luk Ⓒ Ⓟ

Każdy mieszkaniec Krakowa czy turysta mógł dziś podróżować ulicami miasta ze słynnym benedyktynem, o. Leonem Knabitem. Zakonnik wystąpił w nietypowej dla siebie roli – taksówkarza.

Taksówkę ze znanym benedyktyńskim publicystą można było spotkać m.in. na Powiślu, Szerokiej, Franciszkańskiej czy placu Wolnica. Podróż, która kosztowała dosłownie „jeden uśmiech” odbyło ponad 10 osób, w tym pielgrzymi, którzy przyjechali do Krakowa na Światowe Dni Młodzieży z Kanady i Szwecji. Wielu podchodziło także, aby po prostu zrobić sobie zdjęcie z zakonnikiem i chwilę porozmawiać.

„Traktuję to jako moje świadectwo o Panu Bogu – że mimo tylu lat trzymam się dobrze i radośnie dlatego, że mam Boga przy sobie, że On mi zawsze towarzyszy. Zatem kto zechce, to zrozumie i zacznie szukać na tej drodze” – powiedział o. Leon. Jak dodał benedyktyn udziałem w kampanii stara się być przedstawicielem tych starszych ludzi, którzy „nie składają broni” i są aktywni – chodzą na fitness, malują, piszą czy uczęszczają na Uniwersytety Trzeciego Wieku.

Zapytany o przesłanie dla młodych na ŚDM o. Knabit zachęcił do nadziei, która jest większa od trosk. „Nie obiecujemy, że nie będzie trosk. Już przyjeżdżają tu radośni młodzi ludzie, ale każdy z nich ma swoje problemy. Jednak trzeba mieć nadzieję, że z Jezusem wszystkiemu się podoła” – powiedział zakonnik.

Podróżowanie po Krakowie w towarzystwie o. Knabita było kolejnym elementem kampanii promocyjnej Województwa Małopolskiego pod hasłem „Młodość to stan ducha”, związanej ze zbliżającymi się Światowymi Dniami Młodzieży.

„Chcieliśmy w tej kampanii postawić na wartości. Hasło 'Młodość to stan ducha’ jest bardzo uniwersalne. Stanowi swego rodzaju pocieszenie, że bez względu na wiek możemy zachować charyzmę i energię. Nie ma też lepszego przykładu na to niż osoba ojca Leona Knabita” – podsumowała Gabriela Prokocka-Kazek, dyrektor departamentu marki Małopolska.

To właśnie ojciec Leon Knabit jest twarzą kampanii, która spogląda na Małopolan i turystów z billboardów. Benedyktyna można zobaczyć także jako spadochroniarza w spocie promocyjnym Małopolski na antenie TVP i TVN.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.