Drukuj Powrót do artykułu

Kraków: 40 tys. pielgrzymów ŚDM skorzystało z portu lotniczego w Balicach

10 sierpnia 2016 | 21:34 | jg Ⓒ Ⓟ

Z Krakowa odleciał ostatni samolot wyczarterowany w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży. Z portu skorzystało 40 tys. pielgrzymów. Ich obsługa przebiegła bardzo sprawnie. Port obsłużył 208 dodatkowych operacji lotniczych.

– Tuż po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży dwukrotnie przekroczono rekordową liczbę 20 tys. obsłużonych pasażerów w ciągu jednego dnia. Nie byłoby to możliwe bez współpracy wszystkich służb na lotnisku, które stanęły na wysokości zadania – mówi Radosław Włoszek, p.o. prezesa Kraków Airport.

Pierwszy pasażer przyleciał na ŚDM 16 lipca. Najwięcej dodatkowych samolotów z pielgrzymami było w poniedziałek (25 lipca) i we wtorek (26 lipca) – odpowiednio 9 i 7 rejsów. Z kolei rekordowa liczba pasażerów przyleciała do Krakowa w niedzielę (24 lipca) oraz w poniedziałek (25 lipca) – odpowiednio 10312 i 10453. W pozostałe dni liczba ta nie przekroczyła 10 tys. pasażerów.

Najwięcej dodatkowych samolotów z pielgrzymami było w poniedziałek 1 sierpnia – w sumie 30 dodatkowych rejsów. W pierwszych dwóch dniach sierpnia odleciała z Krakowa rekordowa liczba pasażerów – odpowiednio 13200 i 12015. Rekordowa liczba pasażerów skorzystała z infrastruktury lotniska w dniu 1 sierpnia – 22552. Dzień później (2 sierpnia) również obsłużono ponad 20 tys. pasażerów – 20158. Ostatni lot czarterowy związany z ŚDM miał miejsce 9 sierpnia.

W okresie Światowych Dni Młodzieży przylatywały i wylatywały z Krakowa grupy osób niepełnosprawnych. Wszystkie osoby niepełnosprawne, zarówno te zgłoszone, jak i niezgłoszone wcześniej, zostały obsłużone wg najwyższego standardu oczekiwania na udzielenie pomocy. Czas oczekiwania wyniósł maksymalnie 10 minut w przypadku odlotów oraz 5 minut przy przylotach.

W czasie Światowych Dni Młodzieży na terenie lotniska pracowało 70 wolontariuszy z Polski, Słowacji, Litwy, Ukrainy, Kanady, Niemiec, Włoch, Rumunii, Malezji, Chorwacji i Wietnamu. Od 23 lipca do 3 sierpnia pracownicy punktów informacji oraz całodobowego Call Centre, pomogli łącznie 19021 osobom. Rekord padł 1 sierpnia kiedy to do punktu informacji zgłosiło się 2097 osób (średnio ponad 100 zapytań w ciągu godziny pracy punktu).

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W sezonie letnim 2016 krakowskie lotnisko oferuje 70 połączeń regularnych do 62 portów w 18 krajach i współpracuje z 21 przewoźnikami. Do końca roku planowane jest obsłużenie ok. 4,7 mln pasażerów.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.