Drukuj Powrót do artykułu

„Kromka chleba” – druga edycja kampanii Caritas

04 marca 2004 | 14:13 | im //per Ⓒ Ⓟ

„Jutro to możesz być Ty!” – spoty reklamowe z takim hasłem pojawiły się w TVP od 1 marca. To początek kampanii społecznej Caritas „Kromka chleba”, która ma na celu zbieranie środków na pomoc osobom najuboższym, żyjącym poniżej minimum socjalnego.

W ubiegłym roku zebrano w ten sposób prawie 2 mln zł. Pieniądze zostały przekazane na dożywianie, pomoc bezdomnym, bezrobotnym i ich rodzinom. Akcja ma też uwrażliwić społeczeństwo na potrzeby innych.

Krótki film reklamowy informuje, że co 10 osoba w Polsce żyje poniżej minimum socjalnego, co druga osoba żyjąca w nędzy ma poniżej 19 lat, a co trzecia to dziecko. Hasłem akcji „Kromka chleba” jest przestroga: „Jutro to możesz być Ty!”.

Kampania reklamowa w TVP, radiu i prasie potrwa do 14 marca. Potem rozpocznie się promowanie akcji „Kromka chleba” w parafiach. – W ubiegłym roku w akcję włączyły się nie tylko osoby indywidualne, ale także firmy zajmujące się przetwarzaniem żywności, piekarnie. Duże znaczenie miało zaangażowanie mediów w promocję akcji – powiedział na konferencji prasowej 4 marca w Warszawie o. Hubert Matusiewicz, wicedyrektor Caritas Polska. – Dzięki zebranym prawie 2 mln zł, mogliśmy dofinansować dożywianie kilkuset tysięcy osób dziennie i wakacje dla 100 tys. dzieci – dodał.

Pieniądze zbierane w ramach „Kromki chleba” wpierają też wiele akcji Caritas, jak aktywizacja osób bezdomnych. W archidiecezji białostockiej stworzono grupę budowlano-remontową, w skład której wchodzą osoby bezdomne, w kilku innych diecezjach bezdomni znajdują pracę w myjniach samochodowych. Pomaga im to w trudnym procesie wychodzenia z bezdomności i powrotu do normalnego funkcjonowania w społeczeństwie.

Caritas prowadzi też szeroko zaplanowaną pomoc bezrobotnym: wspiera warsztaty krawieckie, przedłużyła działalność Biur Aktywizacji Bezrobotnych, pomaga też rodzinom osób bez pracy, zwłaszcza dzieciom. Dofinansowuje ich dożywianie w szkołach, kupuje wyprawki szkolne i ubrania.

W tym roku Polska Izba Producentów Żywności wystosowała specjalny apel do producentów żywności o wspieranie akcji „Kromka chleba”. Podarowane produkty spożywcze trafiają do noclegowni i schronisk, placówek opieki dziennej, jadłodajni i szkół.

Podczas konferencji prasowej ks. Wojciech Łazewski, dyrektor Caritas Polska, poinformował dziennikarzy, że Caritas gnieźnieńska uzyskała status organizacji pożytku publicznego, co pozwala osobom fizycznym przekazać jeden procent swojego podatku dochodowego na tę organizację. Caritas Polska również złożyła wniosek o przyznanie jej tego statusu, co ma nastąpić za kilka dni. Informacje na ten temat będą podane na stronie internetowej www.caritas.pl.

Pieniądze na akcję „Kromka chleba” można wpłacać na konto *PKO BP S.A. I O/Centrum Warszawa 70 1020 1013 0000 0102 0002 6526 z dopiskiem „Kromka chleba”*.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.