Drukuj Powrót do artykułu

Krytyka MEN za rozmywanie pojęcia małżeństwa

21 kwietnia 2013 | 09:28 | ms / pm Ⓒ Ⓟ

Niedopuszczalne są wszystkie działania, zmierzające na etapie edukacji przedszkolnej i szkolnej ku rozmyciu pojęć takich jak małżeństwo i rodzina – uważa ks. dr Paweł Pacholak.

Duszpasterz rodzin archidiecezji poznańskiej w specjalnym oświadczeniu odniósł się do informacji opublikowanych w dzienniku „Rzeczpospolita” o wytycznych dla recenzentów szkolnych podręczników.

„Rzeczpospolita” w artykule „Tęczowy podręcznik” napisała, iż Ministerstwo Edukacji Narodowej ulega wpływom mniejszości seksualnych, które chcą, by w książkach dla szkół pojawiły się „różne wzorce rodziny”. „Małżeństwo to stały związek mężczyzny i kobiety, cieszący się opieką prawną, a rodzina to podstawowa komórka społeczna tworząca się na fundamencie trwałego małżeństwa” – przypomina ks. Pacholak.

Zdaniem duszpasterza rodzin archidiecezji poznańskiej „wprowadzenie, w imię przewrotnie rozumianej tolerancji i pluralizmu, pojęć, które opisują całkowicie nową rzeczywistość, i próba przedstawiania tych rzeczywistości jako równoważnych do małżeństwa i rodziny, są nie tylko sprzeczne z nauczaniem Kościoła, ale przede wszystkim niszczą fundamentalne relacje społeczeństwa konstytutywne dla człowieczeństwa”.

– Próba przemycenia do szkół takich treści jest najzwyklejszym uczeniem kłamstw. Związek osób tej samej płci pozostaje „pewnego rodzaju związkiem”, ale nie małżeństwem (wynika to z logiki definicji pojęcia małżeństwo, a nie z przekonań religijnych) i w konsekwencji nie może być fundamentem rzeczywistości społecznej tak precyzyjnie opisanej, jak to mamy do czynienia w przypadku rodziny. Rzeczywistości nie można tworzyć przez arbitralną zmianę znaczenia pojęć – zauważa w oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej archidiecezji poznańskiej ks. Pacholak.

„Wszelkie próby manipulowania wychowywaniem dzieci i młodzieży, zmierzające w takim kierunku, powinny napotykać na jednoznaczny sprzeciw odpowiedzialnych za kształtowanie i wprowadzanie w życie programów nauczania – nauczycieli, metodyków, ale przede wszystkim rodziców, którzy w tej delikatnej materii muszą, w ścisłej współpracy z wychowawcami szkolnymi ich dzieci, monitorować treści nauczania” – pisze ks. Pacholak.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.