Drukuj Powrót do artykułu

Łódź: półtora miliona odsłon witryny archidiecezjalnej w tym roku

18 października 2012 | 17:49 | łg Ⓒ Ⓟ

Od początku roku internauci oglądali witrynę archidiecezji łódzkiej aż półtora miliona razy. Codziennie zagląda na nią przynajmniej półtora tysiąca unikalnych użytkowników, którzy średnio spędzają na niej 3 minuty 14 sekund. Najczęściej zawartością witryny interesują się oczywiście mieszkańcy Polski, ale nie brakuje internautów z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Niemiec i Francji.

W tym roku na stronie pojawiło się ponad 190 tysięcy unikalnych użytkowników. Ponad połowa odwiedzin generowana jest z regionu łódzkiego. 14 procent wejść pochodzi ze stolicy Polski, ale na trzecim miejscu znajduje się… Poznań (co nie jest jednak zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, że właśnie z tego miasta pochodzi nowy metropolita łódzki). Co 40 odsłona witryny jest efektem zainteresowania mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego. Strona cieszy się też zainteresowaniem krakowian, pabianiczan, bełchatowian, tomaszowian i zgierzan.

Ponad 24 proc. odsłon trwa od 3 do 10 minut. Co piąta jest jeszcze dłuższa i trwa 10-30 minut. Co dziesiąta odsłona jest naprawdę długa – ponad pół godziny. Niecałe 30 proc. odsłon jest krótszych niż minuta.

Witryna ma wielu wiernych użytkowników. Ponad 13 proc. odwiedzin jest dziełem osób, które zaglądały na stronę ponad 200 razy. Ponad 20 proc. wszystkich odwiedzin stanowią generowane przez internautów wracających na stronę 25-200 razy. Co trzecie odwiedziny są jedyną wizytą w portalu. Ta statystyka przekłada się również na proporcję między powracającymi gośćmi a nowymi – tych pierwszych jest niemal 65 proc., tych drugich – 35 proc..

Dominującym systemem operacyjnym jest Windows (95 procent odwiedzin). Dalsze miejsca zajmują Android, Macintosh i Linux. Co 50. odwiedziny pochodzą z telefonów komórkowych i tabletów. Najpopularniejszą przeglądarką jest Firefox (ponad 40 proc. odwiedzin). Dalsze miejsca zajmują Internet Explorer (31 proc.), Google Chrome (16 proc.) i Opera (6 proc).

Statystyki pokazują, że w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego 2,5 raza zwiększyła się grupa unikalnych użytkowników strony (w 2011 roku było ich niemal 75 tysięcy), odsłon (2011 – prawie 620 tysięcy) i odwiedzin (2011 – niemal 200 tysięcy). O 6 sekund wydłużył się średni czas trwania odwiedzin (2011 – 3 minuty 8 sekund). Aż pięciokrotnie wzrósł ruch pochodzący z telefonów komórkowych. Ponad 7-krotnie wzrosło zainteresowanie witryną archidiecezji łódzkiej wśród mieszkańców Poznania.

"Rosnące zainteresowanie witryną z pewnością związane jest z dwiema jej cechami – aktualnością i różnorodnością bieżących informacji oraz dużym nasyceniem materiałami multimedialnymi, takimi jak filmy, zdjęcia czy nagrania dźwiękowe" – oceniają twórcy strony. "Wpływ tej ostatniej jest szczególnie widoczny w perspektywie dwóch lat, bo właśnie dwa lata temu w portalu zaczęły regularnie pojawiać się filmy. W ciągu dwóch lat średni czas przebywania wzrósł o niemal minutę. Można przypuszczać, że właśnie dzięki filmom" – dodają.

Portal archidiecezji łódzkiej funkcjonuje pod adresem www.archidiecezja.lodz.pl.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.