Londyn: reklamy kapłaństwa i życia zakonnego
29 maja 2005 | 11:16 | kg, Zenit //mr Ⓒ Ⓟ
Duże ogłoszenia reklamowe i plakaty na stacjach metra w Londynie mają przez całe lato zachęcać młodych ludzi do podejmowania decyzji o wstąpieniu do seminarium duchownego lub do zakonu. Po raz pierwszy w ten właśnie sposób, poza murami świątyń, Kościół katolicki Anglii i Walii chce budzić powołania do kapłaństwa i życia zakonnego.
Według Krajowego Wydziału ds. Powołań, po śmierci Jana Pawła II na Wyspach Brytyjskich dał się zauważyć wyraźny wzrost próśb o informacje nt. kapłaństwa i życia konsekrowanego. Przyczynił się do tego później także program „Monastery”, nadany w stacji telewizyjnej BBC-2.
„Zdajemy sobie sprawę, że zaraz po odejściu do wieczności Ojca Świętego można była zaobserwować wzrost zainteresowania sprawami kapłaństwa i Kościoła w ogóle, przy czym chodzi o rozwój długofalowy” – powiedział dyrektor Wydziału Powołań ks. Paul Embery. Dodał, że dotychczas powołania reklamowano jedynie w murach kościołów, obecnie natomiast, „przenosząc tę kampanię do innych działów życia młodzieży, mamy nadzieję, że skłoni ją do przemyśleń i pomoże podtrzymać to zainteresowanie”.
Na pytanie, czy jest to właściwy sposób budzenia powołań, ks. Embery odpowiedział: „Papież Jan Paweł II nie spędzał całego czasu tylko w Watykanie. Wyjeżdżał i głosił swe orędzie tam, gdzie byli ludzie. Możemy zrobić coś podobnego, aby zachęcić młodych do zastanowienia się nad kapłaństwem”.
Wielkie plakaty będą używane w czasie wydarzeń z udziałem młodych katolików, jak np. Światowe Dni Młodzieży w Kolonii w sierpniu br., w których weźmie udział nowy papież Benedykt XVI.
Duże ogłoszenia reklamowe i plakaty na stacjach metra w Londynie mają przez całe lato zachęcać młodych ludzi do podejmowania decyzji o wstąpieniu do seminarium duchownego lub do zakonu. Po raz pierwszy w ten właśnie sposób, poza murami świątyń, Kościół katolicki Anglii i Walii chce budzić powołania do kapłaństwa i życia zakonnego.
Według Krajowego Wydziału ds. Powołań, po śmierci Jana Pawła II na Wyspach Brytyjskich dał się zauważyć wyraźny wzrost próśb o informacje nt. kapłaństwa i życia konsekrowanego. Przyczynił się do tego później także program „Monastery”, nadany w stacji telewizyjnej BBC-2.
„Zdajemy sobie sprawę, że zaraz po odejściu do wieczności Ojca Świętego można była zaobserwować wzrost zainteresowania sprawami kapłaństwa i Kościoła w ogóle, przy czym chodzi o rozwój długofalowy” – powiedział dyrektor Wydziału Powołań ks. Paul Embery. Dodał, że dotychczas powołania reklamowano jedynie w murach kościołów, obecnie natomiast, „przenosząc tę kampanię do innych działów życia młodzieży, mamy nadzieję, że skłoni ją do przemyśleń i pomoże podtrzymać to zainteresowanie”.
Na pytanie, czy jest to właściwy sposób budzenia powołań, ks. Embery odpowiedział: „Papież Jan Paweł II nie spędzał całego czasu tylko w Watykanie. Wyjeżdżał i głosił swe orędzie tam, gdzie byli ludzie. Możemy zrobić coś podobnego, aby zachęcić młodych do zastanowienia się nad kapłaństwem”.
Wielkie plakaty będą używane w czasie wydarzeń z udziałem młodych katolików, jak np. Światowe Dni Młodzieży w Kolonii w sierpniu br., w których weźmie udział nowy papież Benedykt XVI.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.