Drukuj Powrót do artykułu

Media oddalają się od rzeczywistości

15 września 2011 | 09:07 | RV / pm Ⓒ Ⓟ

Dla chrześcijan religia to nie tylko kult. Istotnym świadectwem wiary jest również ich działalność charytatywna, edukacyjna i społeczna.

Wolność religijna musi zatem obejmować wszystkie te dziedziny życia, a nie tylko sferę sakralną – oświadczył dyrektor Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej ks. Federico Lombardi SJ.

Uczestniczył on w szczycie medialnym z okazji 40-lecia włoskiej Caritas. Wzięli w nim udział ponadto dyrektorzy siedmiu najważniejszych mediów katolickich we Włoszech. Głównym tematem obrad okazały się same środki przekazu jako narzędzie posługi charytatywnej.

Szefowie kościelnych mediów zauważyli z troską, że prasa coraz bardziej oddala się od rzeczywistego życia Włochów. Prawdziwym wydarzeniem staje się troska o dobrobyt kotów czy boom w konsumpcji lodów. Człowiek ze swymi prawdziwymi problemami i osiągnięciami czuje się samotny i pominięty we współczesnych mediach – podkreślił ks. Antonio Sciortino, redaktor naczelny tygodnika „Famiglia Cristiana”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.