Drukuj Powrót do artykułu

„Milion dzieci modli się na różańcu” – rekordowa liczba dzieci z Polski

22 października 2021 | 14:16 | Biuro Prasowe PKWP Polska | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Exe Lobaiza / Cathopic

W kampanii „Milion dzieci modli się na różańcu” udział wzięło ponad 75 tys. dzieci z Polski. To rekordowy wynik. Do akcji dołączyły szkoły, przedszkola, pojedyncze klasy, parafie i rodziny. Polska sekcja Papieskiego Stowarzyszenia Pomoc Kościołowi w Potrzebie podsumowała kampanię.

Kampania „Milion dzieci modli się na różańcu” gromadzi na wspólnej modlitwie dzieci z całego świata. Najmłodsi modlą się o pokój w nadziei, że spełnią się słowa wypowiedziane przez św. o. Pio: „kiedy milion dzieci będzie modlić się na różańcu, świat się zmieni”.

Tegoroczna kampania, na co wskazują informacje zebrane przez Pomoc Kościołowi w Potrzebie, przyciągnęła ok. 300 tys. dzieci z całego świata. Tyle osób zarejestrowało się na stronie internetowej. Prawdziwa liczba uczestników jest jeszcze wyższa. Część uczestników chwyciła za różaniec, jednak nie zapisała się oficjalnie do udziału w akcji.
W Polsce 18 października w intencji pokoju modliło się ponad 75 tys. dzieci – mówi koordynator kampanii „Milion dzieci modli się na różańcu” Malwina Wyszyńska. „W akcji udział wzięło 51 parafii, 534 szkoły, 131 przedszkoli oraz 216 uczestników indywidualnych” – dodaje.

Sercem modlitwy różańcowej w Polsce było Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Zakopanem. Różaniec rozpoczął się o godz. 9.00 i był transmitowany w internecie. W modlitwie udział brały dzieci zgromadzone w kościele, ale też – dzięki połączeniu online – całe rodziny, szkoły, pojedyncze klasy czy dzieci przebywające w tym czasie w szpitalu.
Ci, którzy nie mogli włączyć się do modlitwy o godz. 9.00, sięgnęli po różaniec o innej godzinie tego samego dnia, łącząc się z pozostałymi dziećmi we wspólnej intencji o pokój. „Modlitwie dzieci często towarzyszył śpiew, gra na gitarze, dekoracje nawiązujące do kampanii, samodzielne wykonywanie różańca, katechezy poprzedzające dzień 18 października oraz konkursy wewnątrzszkolne” – tłumaczy Malwina Wyszyńska.

Informacje, jakie docierają do PKWP, wskazują, że na modlitwie gromadziły się całe szkoły. We wspólnym różańcu na sali gimnastycznej bądź przed szkołą w jednym czasie brało udział od 300 do 800 dzieci z jednej placówki. Modlitwa towarzyszyła najmłodszym także w świetlicach, na spacerze, przy okazji którego dzieci puszczały do nieba bańki mydlane, a także w ośrodkach opiekuńczych dla osób niepełnosprawnych.

„Z roku na rok kampania staje się w Polsce coraz bardziej rozpoznawalna. Dzieje się to szczególnie wśród szkół i przedszkoli katolickich. Już we wrześniu otrzymujemy zapytania od katechetów i nauczycieli o możliwość dołączenia do akcji. Docierają do nas prośby o udostępnienie materiałów w języku polskim” – podkreśla Malwina Wyszyńska, która podziękowała dyrektorom szkół, nauczycielom, katechetom i rodzicom za umożliwienie dzieciom wzięcia udziału we wspólnej modlitwie.

Honorowy patronat nad kampanią „Milion dzieci modli się na różańcu” objął metropolita krakowski ks. abp Marek Jędraszewski.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.