Drukuj Powrót do artykułu

„Młodość to stan ducha” – kampania Małopolski na ŚDM

06 lipca 2016 | 11:32 | pra Ⓒ Ⓟ

„Młodość to stan ducha” pod takim hasłem od 1 lipca trwa kampania promocyjna Województwa Małopolskiego. Jej twarzą jest o. Leon Knabit OSB. W regionie pojawiły się billboardy i citylighty, a w telewizji spot.

„Już za niecały miesiąc do naszego regionu przybędą setki tysięcy młodych ludzi z całego świata, aby spotkać się z Ojcem Świętym podczas Światowych Dni Młodzieży. Jesteśmy dumni, że to niezwykłe wydarzenie może odbywać się właśnie w Małopolsce. Mam nadzieję, że młodzi pielgrzymi czas spędzony u nas wykorzystają też po to, żeby lepiej poznać nasz region i się nim zachwycić” – mówi marszałek Jacek Krupa.

Kampania jest skierowana do pielgrzymów i turystów, którzy odwiedzą Małopolskę podczas Światowych Dni Młodzieży, ale także do mieszkańców regionu. W Krakowie, w miejscach gdzie będą przebywać pielgrzymi, pojawi się 60 billboardów w językach polskim i angielskim oraz tyle samo niestandardowych citylightów z efektem lustra, dzięki którym każdy będzie mógł zobaczyć swoje odbicie obok postaci o. Leona Knabita i wykonać wspólne zdjęcie.

Reklama będzie prezentowana także na kilkunastu tramwajach i autobusach jeżdżących po Krakowie. Kampania outdoorowa obejmie swoim zasięgiem całe województwo małopolskie – billboardy będą zlokalizowane w 19 miastach regionu (Brzesku, Bochni, Chrzanowie, Dąbrowie Tarnowskiej, Gorlicach, Limanowej, Miechowie, Myślenicach, Nowym Sączu, Nowym Targu, Olkuszu, Oświęcimiu, Proszowicach, Suchej Beskidzkiej, Tarnowie, Wadowicach, Wieliczce, Zakopanem i Skawinie).

Od 1 lipca na antenie telewizji TVN emitowany jest spot promocyjny, który pokazuje Małopolskę jako region zachwycający pięknem krajobrazu, ale również pełen walorów duchowych – energii, siły i motywacji. „W spocie wystąpią Małopolanie, którzy w zaskakujący sposób udowadniają, że właśnie w Małopolsce można odnaleźć młodość ducha, odwagę do przełamywania schematów i realizowania swoich pasji” – przekonują twórcy kampanii.

Bohaterami spotu są 59-letni kajakarz Zbyszek Seweryn, 70-letni bluesman Antek Krupa, 73-letnia maratonka Basia Prymakowska, 76-letnia instruktorka fitness Ula Szczurek i 86-letni benedyktyn z Tyńca o. Leon Knabit. Spot można obejrzeć też na fanpage’u Małopolski na Facebooku i stronie internetowej www.malopolskie.pl.

W związku z tym, że kampania kierowana jest przede wszystkim do ludzi młodych, wiele działań promocyjnych będzie prowadzonych w internecie. Na oficjalnym fanpage’u Małopolski w języku polskim (FB/LubieMalopolske) oraz na global page w języku angielskim (FB/Malopolskaofficial) przygotowano specjalne posty, w których o. Leon Knabit mówi o Małopolsce.

Na pielgrzymów czekają także materiały video, akcje specjalne i konkursy. Komunikacja prowadzona jest w 9 oficjalnych językach ŚDM (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, portugalski, rosyjski, ukraiński i polski) na wszystkich fan page’ach językowych ŚDM Sp. z o.o. Kampania będzie prowadzona także na Snapchacie, Instagramie i YouTube.

„Aby pielgrzymi, którzy przyjadą na Światowe Dni Młodzieży do Małopolski, nie zapomnieli o regionie, w punktach informacyjnych ŚDM, będą czekać na nich wyjątkowe upominki – koronki do Miłosierdzia Bożego wykonane z czerwonych paciorków, nawiązujących do małopolskiego symbolu korala” – zapowiadają pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, który opracował koncepcję kampanii.

W związku z tym, że o. Leon Knabit został Ambasadorem ŚDM i twarzą kampanii promującej Małopolskę podczas ŚDM również Wydawnictwo Benedyktynów TYNIEC postanowiło wydać publikację z motywatorami ojca Leona w wersji grafik internetowych, które są rozpowszechniane w mediach społecznościowych i cieszą się niesłabnącą popularnością. „Krótkie i dobre słowo pomaga wielu dobrze rozpocząć dzień. Stąd pomysł na wydanie książki pt. „Młodość to nie tylko wiek. Młodość to stan ducha”, w której każdy znajdzie coś dla siebie: coś lekkiego i motywującego. Oprócz śmiesznych anegdot, wśród krótkich tekstów odnaleźć można głębsze przemyślenia, które z jednej strony poprawiają nastrój, a z drugiej mogą doprowadzić do szczerego „rachunku sumienia” – przekonuje Jacek Zelek z benedyktyńskiego wydawnictwa.

Publikacja została podzielona na dwie części. W pierwszej znajdują się wspomniane motywatory, a w drugiej dwa wywiady: jeden z okazji ŚDM 2016, a drugi o tym, „jak zachować młodość ducha, czyli jak nie zostać starym ramolem…”.

Jak informuje wydawca, oprócz wyjątkowej treści, książka ma także inne walory: okładka została opatrzona nietypowymi zdjęciami, wykonanymi przez Roberta Krawczyka, na których ojciec Leon jest w czerwonych koralach (symbol Małopolski) i w koszulce Keep Calm and Ora et Labora („zachowaj spokój – módl się i pracuj”).

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.