Drukuj Powrót do artykułu

Na Jasną Górę dotarła 18. Piesza Pielgrzymka Świdnicka

08 sierpnia 2021 | 18:50 | It/ BP @JasnaGóraNews | Jasna Góra Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Twitter/JasnaGoraNews

Z modlitwą o miłosierdzie Boże dla świata i ustanie pandemii, za Kościół, Polskę i swoją diecezję na Jasną Górę dotarła 18. Piesza Pielgrzymka Świdnicka. 370. pątników przypominało sobie w drodze o tym, że chrześcijanin to człowiek nadziei.

Pielgrzymka świdnicka w tym roku miała zmienioną trasę i została skrócona. Podążała nie 10 a 8 dni. Odbywała się w formie tradycyjnej, a więc z noclegami w drodze. – W związku z koronawirusem nocowaliśmy na polach namiotowych, tym razem nie korzystaliśmy z gościny w domach. Zachowując zalecenia sanitarne, całe zaplecze logistyczne mieliśmy w bazie pielgrzymkowej. Wędrowaliśmy z wielkim przekonaniem, że poprzez pielgrzymkę, nasz trud, możemy także wyprosić miłosierdzie Boże dla świata i ustanie pandemii – powiedział ks. Krzysztof Iwaniszyn, główny przewodnik.

Jak podkreślił, choć na pielgrzymce było trochę mniej osób, to jednak „cieszymy się, że mimo pandemii mogliśmy wyruszyć i tylu pątników odbyło rekolekcje, prosząc, byśmy mogli żyć w wolności i bez lęku”.

Hasłem wędrówki były słowa „Spe Salvi”. To tytuł drugiej encykliki papieża Benedykta XVI poświęconej nadziei w życiu chrześcijanina. Droga była przypomnieniem fundamentalnej prawdy, że naszą nadzieją jest Chrystus, a dla Niego nie ma nic niemożliwego, że chrześcijan to człowiek nadziei, to ten, który mimo wszelkich trudności zawsze patrzy z optymizmem.

– Radość jest ogromna, jak dochodzi się do Matki Bożej. Mimo trudności, bo nie było łatwo. Ale jak się tu przychodzi i czuje w sercu, to co Maryja daje, to powiedziałabym: dajcie mi dzień odpoczynku i idę jeszcze raz! – mówiła z uśmiechem Magdalena, która wyruszyła w drogę ósmy raz.

Wiernych tradycyjnie witał na Jasnej Górze ordynariusz diecezji. bp Marek Mendyk zauważył, że piesza pielgrzymka to okazja, by podczas rekolekcji w drodze poznać i odkryć samego siebie, odkryć nasze relacje z Bogiem i ludźmi, a także swoje miejsce we wspólnocie Kościoła.

Zapytany o przesłanie do pielgrzymów bp Mendyk powiedział: „Idź odważnie do świata, podejmuj drogę, nie lękaj się swojego powołania. Idź do świata, bo ten świat ciebie potrzebuje, potrzebuje apostołów, którzy będą przyprowadzać innych do Jezusa”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.