Drukuj Powrót do artykułu

„Nastaw sobie budzik” – adwentowa inicjatywa księży na Twitterze

14 grudnia 2013 | 08:23 | awo / br Ⓒ Ⓟ

Ekipa duchownych aktywnych na Twitterze od wtorku 17 grudnia rozpoczyna adwentową akcję pod hasłem „Nastaw sobie budzik”.

Nawiązując do słów z Listu św. Pawła do Rzymian: „Teraz nadeszła dla was godzina powstania ze snu” (Rz 13, 11) będą tweetować między godzinami 6 a 9 rano. 17 grudnia w liturgii Kościoła rozpoczyna się tzw. druga część Adwentu – bezpośredniego przygotowania do świąt Bożego Narodzenia.

Księża zamierzają urządzić na Twitterze adwentową „pobudkę” w dniach od 17 do 24 grudnia w godzinach od 6 do 9 rano. Będą wysyłać adwentowe tweety oznaczone hashtagiem #budzik w godzinach porannych, bo jak podkreślają, w tym wypadku czas jest wymownym znakiem.

– Poprzez nasze poranne „ćwierkanie” chcemy obudzić użytkowników Twittera do adwentowego czuwania oraz duchowego przygotowania się na święta Bożego Narodzenia. Tym, którzy duchowo przespali pierwszą część Adwentu, chcemy dać znak, że jest jeszcze trochę czasu, który warto dobrze wykorzystać. Tych, którzy do Świąt przygotowują się tylko „na ciele”, chcemy zachęcić, by pomyśleli też o duszy. Tych wreszcie, którzy przygotowując się duchowo do Bożego Narodzenia, przeżywają moment znużenia lub zniechęcenia, chcemy pobudzić do wierności i wytrwałości – wyjaśnia ks. Piotr Studnicki z archidiecezji krakowskiej, jeden z liderów grupy duchownych na Twitterze (@duchowni), aktualnie doktorant w Rzymie.

Oprócz niego adwentowe tweety publikować będą zarówno księża diecezjalni m.in. wicerektor Wyższego Seminarium Duchownego w Pelplinie ks. Janusz Chyła, rzecznik archidiecezji lubelskiej ks. Krzysztof Podstawka, ale też zakonnicy – m.in. jezuici, zmartwychwstańcy, dominikanie, franciszkanie.

Pomysłodawcy akcji liczą, że przyłączą się do adwentowego tweetowania również biskupi obecni na Twitterze: przewodniczący Episkopatu abp Józef Michalik, biskup opolski Andrzej Czaja oraz biskup pomocniczy diecezji warszawsko-praskiej Marek Solarczyk. W maju bowiem abp Michalik wraz z duchownymi tweetował wezwania Litanii do Matki Bożej w ramach majówki na Twitterze.

Twitter powstał w 2006 roku i jest to serwis społecznościowy udostępniający usługę mikroblogowania. Jego użytkownicy mogą wysyłać oraz odczytywać tzw. tweety czyli krótkie, nieprzekraczające 140 znaków wiadomości tekstowe. Taka wiadomość wyświetlana jest zarówno na stronie użytkownika oraz dostarczana innym użytkownikom, którzy obserwują dany profil. Wpisy można dodawać zarówno ze strony głównej serwisu, za pomocą SMS-ów czy też zewnętrznych aplikacji

Wielu zainteresowało się Twitterem po tym, jak przed rokiem powstał profil papieża Benedykta XVI. Od tego czasu można zaobserwować wyraźne zainteresowanie duchownych tym medium społecznościowym. Profil papieża Franciszka śledzi obecnie 11 milionów osób, a dzięki retweetnięciu, czyli przesłaniu dalej do innych użytkowników, słowa Franciszka trafiają do 60 mln osób.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.