Drukuj Powrót do artykułu

Pomyśl o dziecku

20 grudnia 2012 | 09:44 | rm / br Ⓒ Ⓟ

To suwerenność demograficzna jest dziś polską racją stanu – mówi Paweł Woliński z Fundacji Mamy i Taty, informując równocześnie o inauguracji kampanii „Pomyśl o dziecku”, która rusza po Nowym Roku.

Patronat nad nią objął prezydent Polski Bronisław Komorowski wraz z małżonką Anną. Ponadto fundacja uzyskała status Organizacji Pożytku Publicznego, a więc każdy podatnik będzie mógł wesprzeć jej działalność.

Paweł Woliński przypomniał, że przekaz kampanii i sprawa, w której występuje fundacja, wyraźnie nabiera w świadomości niemal wszystkich Polaków coraz bardziej fundamentalnego znaczenia. – Dla wielu z nas staje się jasne, że można być krajem suwerennym, ale wskutek zapaści demograficznej szybko utracić znaczenie i można suwerenności politycznej nie mieć, a budując wzrost demograficzny zyskiwać potencjał i rozwojowy impet. To suwerenność demograficzna jest dziś polską racją stanu. Demografia to także chyba jeden z ostatnich obszarów, w którym mamy jeszcze do czynienia z ogólnonarodową jednomyślnością Polaków. Uważamy zatem za szczególnie ważne, by wokół wyzwania, przed którym stoi w tej dziedzinie Polska, wzmacniać ponadpartyjną i ponad światopoglądową zgodę, jednoczyć a nie antagonizować – powiedział Woliński. Oficjalne uruchomienie kampanii w mediach zaplanowano po Nowym Roku.

Polska jest krajem o jednym z najniższych wskaźników dzietności na świecie. Wchodzące obecnie w wiek prokreacyjny pokolenie wyżu demograficznego lat osiemdziesiątych jest ostatnią szansą na odwrócenie niekorzystnych trendów demograficznych i choćby częściowe odbudowanie deficytu kapitału ludzkiego powstałego w okresie ostatnich 20 lat (szacowane na ok. 4 miliony dzieci w wieku 0-14 lat) a pozwalającego na tzw. prostą zastępowalność pokoleń.
Badania wskazują, że mimo deklarowanej chęci posiadania dziecka młodzi Polacy widzą obecnie więcej barier (materialnych, emocjonalnych, społecznych, kulturowych) niż korzyści wynikających z rodzicielstwa i odkładają na nieokreśloną przyszłość ewentualną decyzję w tej sprawie.

Nowa kampania „Pomyśl o dziecku” będzie zachętą skierowaną głównie do rodzin z jednym dzieckiem by rozważyły powiększenie rodziny. – Chcemy przypomnieć rodzicom, że dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba posiadania rodzeństwa. Mamy już wyniki badań postaw Polaków wobec rodzicielstwa, opracowaliśmy strategię kampanii i koncepty komunikacji z odbiorcami, produkujemy dwa piętnastosekundowe spoty telewizyjne, przygotowujemy druk citylightów na przystanki komunikacji miejskiej – powiedział Paweł Woliński.

Fundacja Mamy i Taty uzyskała sądowy wpis na listę Organizacji Pożytku Publicznego. Oznacza to między innymi, że od tej chwili mam prawo występować z prośbą o wsparcie swojej działalności również w formie przekazania 1 proc. podatku w zeznaniu podatkowym PIT. Dlatego też fundacja zwraca się z gorącą prośbą o przekazanie 1 proc. podatku podczas wypełniania zeznania za rok 2012. Wystarczy wskazać numer KRS 0000356995.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.