Drukuj Powrót do artykułu

Pozytywna reakcja na kampanię „Kromka chleba”

12 września 2016 | 15:30 | ar / bd Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. materiały prasowe

– Dla mieszkańców miast jest to prawdziwe święto. Jest to święto również dla ubogich. Ludzie zauważają, że jest ktoś, kto się o nich troszczy. – tłumaczy rzecznik Caritas Polska Paweł Kęska, podczas rozmowy z KAI, na temat tegorocznej edycji kampanii „Kromka chleba”, która ruszyła 10 września. W tym roku akcję wspiera 9 diecezji, każda w innej formie.

Jak tłumaczy rzecznik Caritas Polska, akcja „Kromka chleba” cieszy się długoletnią tradycją. Od roku kampania nastawiona jest również na manifestowanie swojej obecności podczas marszy wolontariuszy – Wolontariusze uczestniczący w marszu, będą dzielić się chlebem z mieszkańcami miast. Oprócz tego, we wszystkich diecezjach, które włączyły się w akcję, odbędzie się specjalna Eucharystia, podczas której uczestnicy będą łamać się chlebem, na znak, że jesteśmy, że czuwamy nad osobami najbardziej potrzebującymi – tłumaczy Paweł Kęska.

Pieniądze zebrane dzięki kampanii, jak co roku, zostaną przeznaczone na szczytne cele. – Zasilą jadłodajnie dla potrzebujących, schroniska, domy samotnej matki. Pomogą także w tworzeniu paczek świątecznych. Caritas Polska sfinansuje również najlepszy projekt pomocy osobom ubogim, którego istotą jest zapobieganie niedożywieniu. W tym roku będzie to projekt gdańskiej jednostki pt. „Spichlerz chleba” – wylicza rzecznik Caritas Polska.

Paweł Trawka, rzecznik Caritas Archidiecezji Wrocławskiej zauważył, że sama obecność tak wielu wolontariuszy wywołuje pozytywne reakcje w społeczeństwie – Kiedy przechodziliśmy przez miasto, narobiliśmy trochę rabanu. Ludzie byli zadziwieni, że taka masa ludzi rzeczywiście włączyła się w pomoc. To forma, która ma zachęcić, żeby pomagać nie tylko w sposób finansowy, ale też ofiarowując swój czas, którego wszystkim brakuje. Pieniądze mogą być niczym, w porównaniu z czasem, który ktoś poświęca na pomoc potrzebującym. – zachęca rzecznik.

We Wrocławiu kampania składa się z dwóch elementów – Przygotowujemy finał dni „Kromki chleba”, a oprócz tego dzielimy się swoimi doświadczeniami w parafiach, gdzie opowiadamy o działalności charytatywnej Caritasu, przed każdą niedzielną Eucharystią. Wolontariusze zachęcają parafian do włączenia się w pomoc potrzebującym i przekonują do tego, że pomoc w formie zinstytucjonalizowanej jest najlepszym rozwiązaniem – tłumaczy Paweł Trawka.

Caritas Polska od lat prowadzi kampanię społeczną „Kromka chleba”. Ma ona na celu nie tylko gromadzenie środków pozwalających na zakup żywności dla biednych, ale przede wszystkim uwrażliwienie społeczności na problemy bezrobotnych, bezdomnych, ubogich. Kampania posiada wymiar edukacyjny i ma zachęcać do podejmowania konkretnych działań na rzecz ludzi zagrożonych wykluczeniem.

 

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.