Drukuj Powrót do artykułu

Profesor dziennikarstwa o Leonie XIV: zdaje sobie sprawę z siły oddziaływania obrazów

06 czerwca 2025 | 14:24 | ts | Eichstätt Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Austin Distel / Unsplash, Piotr Tumidajski, edycja: Hubert Szczypek/KAI

Profesor dziennikarstwa z Eichstätt, Klaus Meier, potwierdził wysoki poziom znajomości problematyki mediów przez nowego papieża.  Od samego początku Leon XIV prezentował się w mediach z pewnością siebie i opanowaniem, a także był bardzo świadomy języka obrazów, powiedział prof. Meier w rozmowie z katolickim magazynem „Innehalten” (Monachium/Eichstätt).

Zwrócił uwagę, że jest to bardzo dobrze odbierane w mediach społecznościowych, o czym świadczą liczby: od 2016 roku  papież Franciszek zgromadził 10,4 miliona obserwujących, natomiast Leon XIV w ciągu kilku tygodni od wyboru ma ich już 13,8 miliona.

– Jednocześnie głowa Kościoła katolickiego jest świadomy  znaczenia swoich wypowiedzi, czego jego poprzednik Franciszek  czasami chyba nie doceniał – dodał niemiecki medioznawca. Należy pamiętać, że papież zasadniczo ma za zadanie przekazywać wiadomości, nie wchodząc w spór prawny ani otwartą dyskusję. Ta logika Kościoła w rzeczywistości nie odpowiada logice mediów społecznościowych, niemniej jednak jest dobrze odbierana. Zdaniem prof. Meiera, w chaotycznym świecie mediów cyfrowych wiele osób szuka wyraźnego punktu zaczepienia.

Ponadto Leon XIV reprezentuje również inne pokolenie. Już od dłuższego czasu jest aktywny w mediach społecznościowych i nie musi polegać wyłącznie na swoim dziale komunikacji w Watykanie

 

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.