Drukuj Powrót do artykułu

Przed Wielkanocą pomagamy potrzebującym

27 marca 2018 | 13:01 | pgo (PBŻ/Caritas Polska) / mip | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Pixabay.com

Blisko 450 ton żywności w akcji „Tak. Pomagam” oraz 358 ton w Wielkanocnej Zbiórce Żywności zebrali przed świętami wolontariusze polskich organizacji humanitarnych. Produkty trafią jeszcze przed Wielkanocą do samotnych rodziców, rodzin wielodzietnych, bezdomnych i chorych. Akcję przeprowadziły Caritas Polska i Polskie Banki Żywności.

Wolontariusze Caritas Polska zbierali żywność w sklepach w całej Polsce, przede wszystkim w sieciach sklepów Biedronka, Tesco, Carrefour, Lidl, Lewiatan, POLOMarket, Mila Stokrotka, Netto, Społem, Intermarche, Piotr i Paweł oraz Auchan. W akcję zbiórki żywności włączyło się również wiele innych sklepów. W koszykach znalazły się mleko, mąka, cukier, makaron, ryż, płatki kukurydziane, olej, konserwy mięsne i warzywne, dżemy, majonez, sosy i zupy w proszku, herbata, płatki śniadaniowe, napoje i słodycze dla najmłodszych, a także środki czystości.

„Caritas pragnie dotrzeć z pomocą do jak największej liczby osób niedożywionych i żyjących w ubóstwie, aby każdy mógł cieszyć się świątecznym posiłkiem” – informuje największa kościelna organizacja humanitarna. W akcję zaangażowało się ponad 25 tys. wolontariuszy z Parafialnych Zespołów Caritas i Szkolnych Kół Caritas w całej Polsce, którzy zbierali żywność w 2 500 sklepach, by móc przygotować świąteczne paczki dla potrzebujących.

Z kolei Federacja Polskich Banków Żywności przeprowadziła zbiórki w ponad 300 miastach, w ponad 2000 sklepów i przy wsparciu około 30 tysięcy wolontariuszy. 358 ton zebranej żywności to ponad 100 samochodów dostawczych, po brzegi wypełnionych produktami spożywczymi, które trafią do osób potrzebujących.

„Nasze zbiórki jeszcze w 2017 roku zwykle trwały trzy dni, od piątku do niedzieli. W tym roku, ze względu na zakaz handlu w niedzielę, mieliśmy dwa dni, podczas których Polacy pokazali, że stać ich na równie znaczącą pomoc. Wynik tegorocznej zbiórki jest wyższy niż ubiegłoroczny. Wówczas udało się zebrać 346 ton żywności. To pokazuje, że małe, dobre gesty mają wielkie znaczenie, ponieważ połączone przynoszą realną pomoc i poprawę sytuacji wielu osób” – podkreśla Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Wielkanocna Zbiórka Żywności ma charakter lokalny i była zorganizowana przez 23 Banki Żywności zrzeszone w Federacji Polskich Banków Żywności. Odbywała się prawie we wszystkich województwach. Niezależnie od zbiórki, wszystkie 32 Banki Żywności systematycznie przekazują osobom potrzebującym pozyskane od producentów, dystrybutorów oraz z sieci handlowych produkty żywnościowe, ze szczególnym uwzględnieniem okresu Wielkanocy.

Produkty ze zbiórki zostały przetransportowane do magazynów, gdzie są obecnie liczone, sortowane i pakowane w paczki. Stamtąd zostaną przekazane do lokalnych organizacji pomocowych. Dzięki temu osoby potrzebujące otrzymają wsparcie jeszcze przed świętami.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku

Przeczytaj także

20 kwietnia 2018 06:22

Jakiego Kościoła pragną młodzi? Dokument ze spotkania przedsynodalnego

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.