Drukuj Powrót do artykułu

Publiczny bilans i strona internetowa

15 maja 2013 | 09:52 | pb (KAI/rainews24.rai.it) / pm Ⓒ Ⓟ

Do końca 2013 r. Instytut Dzieł Religijnych (IOR), zwany bankiem watykańskim, będzie miał swoją stronę internetową, na której publikować będzie m.in. swój bilans. Zapowiedział to jego prezes Ernst von Freyberg na spotkaniu z personelem.

Freyberg, który został mianowany na to stanowisko 15 lutego, podziękował pracownikom IOR za oddanie i profesjonalizm w pracy. Szczególnie docenił działania na rzecz przejrzystości, które będą kontynuowane z całą determinacją w celu wpisania na białą listę Specjalnego Komitetu Ekspertów ds. Oceny Środków Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy (Moneyval), powołanego przez Radę Europy, z którym IOR współpracuje od kilku lat wcielając w życie jego zalecenia w tej dziedzinie.

Instytut zapewni też sobie doradztwo jednej z pierwszorzędnych międzynarodowych instytucji certyfikacyjnych, aby jego posunięcia były zgodne zarówno ze standardami międzynarodowymi, jak i prawodawstwem watykańskim – zapowiedział Freyberg.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.