Drukuj Powrót do artykułu

Reality show przekraczają granice

21 lutego 2011 | 08:28 | pb (KAI/AFP) / ms Ⓒ Ⓟ

Brazylijscy biskupi ubolewają nad „niskim poziomem moralnym” programów z gatunku reality show. Uważają je za „niemoralne wykorzystywanie” i nadużycie.

Programy te „godzą w godność osoby ludzkiej, zarówno uczestników zauroczonych nagrodą pieniężną lub chwilową popularnością, jak też publiczności, którą są brazylijskie rodziny” – napisali biskupi w komunikacie. Ubolewają oni również nad „niskim poziomem moralnym” tych programów, które uważają za „niemoralne wykorzystywanie” i nadużycie.

Krajowa Konferencja Biskupów Brazylii skrytykowała niektóre programy telewizyjne, takie jak reality show, uznając je za złe dla społeczeństwa. W prywatnej stacji TV Globo nadawana jest obecnie 11. edycja tamtejszej wersji „Big Brothera”. Jej zwycięzca otrzyma równowartość około 900 tys. dolarów.

Wyrazili przy tym życzenie, by twórcy programów telewizyjnych prowadzili „głębszą refleksję nad ich społeczną rolą i granicami”, jakich nie powinny przekraczać.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.