Drukuj Powrót do artykułu

Redaktor naczelny „Gościa Niedzielnego”: ważne, byśmy zachowali rzetelność i zaufanie Panu Bogu

09 września 2023 | 07:00 | mi, asp | Katowice Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Alicja Kościesza (KAI)

Ważne, byśmy zachowali rzetelność i zaufanie Panu Bogu ‒ mówił ks. Adam Pawlaszczyk, redaktor naczelny „Gościa Niedzielnego” w Radiu eM. Docenił sposób pracy redaktorów „Gościa”. ‒ To ludzie oddani, dbający o warsztat dziennikarski, rzetelni, dobrze przygotowani i empatyczni. Dają z siebie wszystko ‒ mówił na antenie redaktor naczelny świętującego stulecie tygodnika. 9 września w Katowicach odbędą się obchody 100-lecia „Gościa Niedzielnego”

Jak zaznaczał, redaktorzy „Gościa” charakteryzują się tą cechą, o której wspomniał kiedyś [Ryszard] Kapuściński: że dziennikarzem może być tylko dobry człowiek. ‒ Pracuję z empatycznymi ludźmi, którzy kiedy podchodzą do drugiego człowieka, to są postrzegani jako ludzie godni zaufania. To jest niesamowite i fenomenalne, dziękuję Panu Bogu, że taka szansa była mi dana ‒ mówił Gość Radia eM.

Redaktor naczelny „Gościa Niedzielnego” zaprosił wszystkich czytelników na wspólne świętowanie w katowickiej katedrze, w sobotę 9 września o 15:00. Mszy św. przewodniczył będzie i wygłosi homilię (podobnie jak podczas jubileuszu 95-lecia) ks. kardynał Kazimierz Nycz, metropolita warszawski.

Zapytany, czego życzyć „Gościowi” na stulecie istnienia, redaktor naczelny mówił o rozwoju. ‒ Naszym obowiązkiem jest się rozwijać. Jeżeli media się rozwijają, to my wraz z nimi. Ważne jednak, abyśmy zachowali nie tylko rzetelność, ale i zaufanie Panu Bogu ‒ zauważył szef „Gościa”.

„Gość Niedzielny” pozostaje liderem sprzedaży wśród polskich tygodników opinii, jeśli chodzi o sprzedaż wydań papierowych. Dwa inne, świeckie tytuły wyprzedzają jednak GN pod względem liczby elektronicznych subskrypcji. Ks. Pawlaszczyk zapowiedział, że walcząc o przetrwanie analogowych formuł, „Gość” zamierza mocno zainwestować w Internet. ‒ Jest to obecnie nasz priorytet, poza oczywiście utrzymaniem poziomu pisma w kształcie takim, jaki ono jest od stu lat ‒ wskazał.

Ks. Adam Pawlaszczyk zastrzegł jednak, że dziennikarze nie będą uciekać się do nieczystych zagrań, by podwyższyć tak zwaną „klikalność”. ‒ Ta etyka, która panuje w Internecie, ona jest czasami mocno zachwiana. Clickbaity, manipulacja odbiorcą, wielokrotnie powtarzane te same kwestie, które podwyższają możliwość pozycjonowania. O fake newsach nawet nie mówię, bo w przypadku katolika trzeba to określić jako grzech ‒ podkreślał dodając, że nawet ta manipulacja, która zdaje się być „jeszcze dopuszczalna” u niektórych, katolickim mediom nie przystoi. To jest poniżej pewnego poziomu wiarygodności.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.