Rektor KUL spotkał się z więźniami-studentami na kierunku praca socjalna
26 czerwca 2014 | 09:06 | lsz Ⓒ Ⓟ
„Studia dla więźniów to bardzo dobra inicjatywa, choć wszystkim towarzyszy świadomość, że jest to eksperyment. Jego powodzenie zależy od zaangażowania wszystkich jego uczestników” – powiedział rektor KUL ks. prof. Antoni Dębiński na spotkaniu z grupą studentów kierunku praca socjalna-specjalność „streetworking”, którzy podjęli studia w trakcie odbywania kary pozbawiania wolności.
Spotkanie ze studentami, było okazją do podsumowania roku akademickiego i rocznej pracy, a także do podzielenia się opiniami i uwagami. Tematem rozmów studentów z rektorem, były także perspektywy i możliwości związane z dalszym studiowaniem. Studenci pytali między innymi o możliwość uczestniczenia w działalności kół naukowych, korzystania ze zbiorów biblioteki oraz o ofertę wykładów fakultatywnych.
Rektor przypomniał studentom, że po ukończeniu studiów otrzymają dyplom KUL, który już na zawsze włączy ich do „rodziny absolwentów KUL, a to zobowiązuje”. Pytany o samą ideę studiów dla osadzonych powiedział: „To wyraz naszej troski o los tych ludzi, próba podjęta po to, by ułatwić im powrót do społeczeństwa, by przygotować ich w tym wymiarze – zdobycia wykształcenia – do życia na wolności. Realizujemy cele akademickie, ale także te, które są związane z przywracaniem tych ludzi społeczeństwu”.
W październiku studia podjęło 36 więźniów. W lutym grupa przystąpiła do egzaminów w ramach swojej pierwszej sesji egzaminacyjnej. Aktualnie w grupie studiuje 32 studentów. Do 26 czerwca trwają egzaminy w sesji letniej. Jak zapewnia prof. Iwona Niewiadomska, studenci zdają egzaminy bardzo dobrze.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.