Drukuj Powrót do artykułu

Ruszyła ogólnopolska kampania informacyjno- edukacyjna Rodzina Roku

25 października 2022 | 23:40 | Fundacja Być Bardziej | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Materiały prasowe

Ruszyła ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna Rodzina Roku. Głównym przesłaniem jest zauważenie i wsparcie małżeństwa oraz rodziny. W ramach kampanii przewidziany jest konkurs na Rodzinę Roku. Wyłoniona ona zostanie na podstawie przygotowanego przez siebie filmiku na temat, który jest hasłem I edycji kampanii i brzmi: „Wolny czas spędzamy razem”.

Rodziny Roku zostaną najpierw wyłonione w poszczególnych województwach. Na poszczególne rodziny głosować będą mogli internauci. Z Rodzin Roku w poszczególnych województwach wybrana zostanie przez Kapitułę Konkursu ogólnopolska Rodzina Roku.

Kampania Rodzina Roku jest odpowiedzią na badania CBOSu, z których wynika że na pierwszym miejscu wśród wartości (z wynikiem 80%!) w styczniu 2019 roku badani postawili szczęście rodzinne. Jednak w Polsce rozwodzi się już co trzecie małżeństwo: średnio co roku orzeka się od 64 tys. do 67 tys. rozwodów, a w tym samym czasie związek małżeński zawierało około 195 tys. narzeczonych. Ks. Andrzej Sikorski z Fundacji „Być Bardziej”, która jest organizatorem konkursu, z niepokojem podkreśla, że obecnie przechodzimy kryzys instytucji małżeństwa i w tym także rodziny. Kryzys ten coraz bardziej się pogłębia. W pierwszym kwartale 2021 roku w Polsce było więcej rozwodów, niż ślubów: zawarto przeszło 13 tys. małżeństw, a rozpadło się aż 16 tys. Często przyczyną tego jest właśnie brak zrozumienia, „uwspólnotowienia” rodziny.

Hasłem I edycji kampanii Rodzina Roku są słowa: „Wolny czas spędzamy razem”. –Jak stwierdza ks. Sikorski, organizator kampanii, wszyscy ludzie na całym świecie potrzebują uniwersalnych jakości w relacji z najbliższymi. – Potrzebujemy miłości, bezwarunkowej akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania, a także słów i czynów, skierowanych do nas, które te wartości wyrażają. Nasze życie w ciągłym pośpiechu i chęć pogodzenia wszystkich obowiązków nie sprzyja budowaniu rodzinnych więzi i zacieśnianiu relacji. Często pochłonięci wirtualnym światem i tematami globalnymi, gubimy tych, którzy są najbliżej nas: naszych dziadków, rodziców, rodzeństwo, dzieci. Przestajemy znać nasze pochodzenie, cenić wielopokoleniowość domów i różnorodność naszych rodzin – podkreśla.
Wszystkie nadesłane filmy mają także za zadanie zachęcić inne rodziny do wcielania w życie dobrych praktyk przedstawianych przez rodziny konkursowe.

Fundacja „Być Bardziej” zachęca wszystkie rodziny do wzięcia udziału w konkursie. W tym celu należy wspólnie przygotować krótki scenariusz nagrania wideo pokazującego własną rodzinę. Następnie nagrać film telefonem komórkowym i link do niego wraz z opisem rodziny przesłać przez specjalny formularz zgłaszający znajdujący się na stronie www.rodzinaroku.pl. Tam również każdy znajdzie regulamin i szczegóły konkursu. Filmy mogą być nadsyłane do 30 listopada 2022 roku.

Organizatorem kampanii jest Fundacja „Być Bardziej”. Komitet Honorowy Kampanii informacyjno-edukacyjnej tworzą: Minister Rodziny i Polityki Społecznej, Minister Edukacji i Nauki, a także Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Materiały prasowe

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.