Drukuj Powrót do artykułu

Spot wolontariatu ŚDM

29 maja 2016 | 14:09 | pra / br Ⓒ Ⓟ

Na antenie TVP 1 w niedzielę 29 maja odbyła się premiera spotu promującego wolontariat w czasie Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016. Zapisy na wolontariat krótkoterminowy w czasie ŚDM trwają do końca maja.

„Zależy nam na tym, aby upowszechnić samą ideę, istotę służby wolontariackiej: wolontariat to nie tylko wyciągnięcie pomocnej dłoni do drugiego człowieka, ale również doświadczenie formatywne dla samego wolontariusza. Chcesz wreszcie zrobić naprawdę coś dla siebie? To zostań wolontariuszem” – wyjaśnia Joanna Zając z sektora promocji ŚDM.

Jak przekonują twórcy, spot, oprócz zaproszenia do wolontariatu ŚDM, ma przede wszystkim przypominać o tym, że działalność wolontaryjna młodzieży nie kończy się wraz z zakończeniem wydarzeń na ŚDM, lecz wręcz przeciwnie – jest dopiero początkiem. Zdobyte tam doświadczenie powinno znaleźć swoją kontynuację w dalszej działalności młodzieży w swoich środowiskach, także w diecezjach, dekanatach czy parafiach.

„Fabuła spotu przedstawia, jak bycie wolontariuszem wyrywa ludzi z codziennego wyścigu i rywalizacji na rożnych polach. Wolontariat jest okazją do radosnej współpracy, która rozpowszechnia dobro na cały świat” – opisują twórcy spotu.

 

 

 

Zapisy na wolontariat krótkoterminowy w czasie ŚDM trwają do końca maja.

Zdjęcia do spotu kręcone były w Krakowie na Rynku Głównym przy Bramie Floriańskiej, na stadionie Akademii Wychowania Fizycznego oraz w Wioskach Świata Salezjańskiego Wolontariatu Misyjnego. Wraz z wolontariuszami wystąpili również Ambasadorzy ŚDM: Łukasz Golec, Dariusz „Maleo” Malejonek, Janek Mela, Brygida Grysiak oraz Dominika Figurska i Michał Chorosiński.

„Myślę, że spot to dobra forma, aby pokazać że jesteśmy razem, że się cieszymy, czekamy na ŚDM i że warto być razem! Chyba każdy czuł jaka energia wyzwala się podczas kręcenia takiego spotu, więc co dopiero będzie się działo w lipcu! Warto pokazać ludziom, że to jest dla nas wielka wspólna radość” – mówiła po zakończonych zdjęciach Brygida Grysiak.

„Każda promocja jest cenna a jej owoce poznamy dopiero za jakiś czas. Do jednego dotrze taki spot, do innego wywiad, piosenka, spotkanie czy rozmowa. Każdy sposób jest dobry” – dodaje Łukasz Golec.

Producentem spotu jest Narodowe Centrum Kultury a producentem wykonawczym Salezjański Wolontariat Misyjny – „Młodzi światu”.

 

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.