Drukuj Powrót do artykułu

TikTok, YouTube i Instagram sposobem na ewangelizację?

27 września 2022 | 03:00 | Vatican News | Paryż Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. pixabay

W siedzibie francuskiego episkopatu odbyło się spotkanie „cyfrowych misjonarzy”. Zostali na nie zaproszeni katoliccy influencerzy obecni na TikToku, YouTubie i Instagramie. Przybyło ponad 40 osób z całej Francji. Warunkiem udziału było aktywne uczestniczenie w życiu Kościoła, duża liczba subskrybentów oraz publikowanie treści zgodnych z doktryną katolicką.

Kapłani, siostry zakonne i ludzie świeccy dawali świadectwo o swoim szczególnym sposobie ewangelizacji w sieci. Praktycznie wszyscy stwierdzili, że mają już doświadczenia nawróceń, które dokonały się dzięki obecności ewangelicznego przekazu w sieci. Potwierdzali, że w mediach społecznościowych potrzeba pozytywnego przekazu skupionego na wierze, modlitwie i życiu religijnym.

W spotkaniu uczestniczyła m.in. 27-letnia siostra Albertine Debacker ze Wspólnoty Chemin-Neuf, która tego lata przebiła się w sieci dzięki filmikowi zatytułowanemu „Dobra siostra, ale po co?”. Od tego czasu, mając 64 tys. followersów na TikToku i 38 tys. na Instagramie, systematycznie opowiada o kobiecym życiu zakonnym. Podejmuje m.in. takie tematy jak „Zakonnica na wakacjach”, „Zakonnica i seks” czy „Dzień zakonnicy”. Wyznaje, że pomaga jej to w codziennej pracy z młodzieżą w jednym z liceów Lyonu.

Brat Benjamin, będący dyrektorem salezjańskiej szkoły w Normandii podkreśla, że „jeśli ludzie znajdą w sieci fajnego i sympatycznego księdza, to już to jest ewangelizacja”. On sam przybliża wiarę grupie artystów, publikując piosenki śpiewane przy swoim pianinie, które zawierają „Jezusowe puenty”.

Z kolei były oficer marynarki i alpinista związany ze skautingiem publikuje filmiki z gór, odpowiadając w nich na pytania młodzieży. „Mówiłem o Trójcy Świętej, czyśćcu, ale i prawie jedzenia lub nie wieprzowiny, gdy się jest katolikiem, bo o to mnie młodzi pytali” – mówi ks. Gaspard Craplet podkreślając, że hierarchia kościelna zbyt często patrzy jeszcze na cyfrowych misjonarzy z dozą podejrzliwości, a świat cyfrowy może być początkiem realnej relacji i to jest najważniejsze dla katolickich influencerów.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.