Drukuj Powrót do artykułu

Trwa kampania społeczno-edukacyjna „Rodzina Roku”. Zaprezentuj jak spędzasz czas z bliskimi

16 czerwca 2023 | 15:41 | Fundacja Być Bardziej | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Materiały organizatora

Trwa ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna Rodzina Roku, której celem jest propagowanie szczęścia rodzinnego. W ramach kampanii zorganizowano ogólnopolski konkurs. Do 16 lipca 2023 roku (termin przedłużony) można nadsyłać prace konkursowe o własnej rodzinie. Może to być krótkometrażowy filmik, praca literacka czy plastyczna. Druga edycja odbywa się pod hasłem Wolny czas spędzamy razem.

Od miesiąca trwa ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna Rodzina Roku. Głównym przesłaniem jest zauważenie i wsparcie małżeństwa oraz rodziny. Organizatorzy projektu chcą podkreślić, że to rodzina jest najlepszym środowiskiem opiekuńczo-wychowawczym dla młodego pokolenia. Fundacja „Być Bardziej” zachęca wszystkie rodziny w Polsce do wzięcia udziału i wykonania jednej z prac: filmowej, plastycznej czy literackiej do hasła „Wolny czas spędzamy razem”. Ten temat powinien towarzyszyć wszystkim rodzinom w tworzonych pracach konkursowych.

Ostatnie badania pn. MŁODE POLKI, MŁODZI POLACY I ICH PLANY RODZINNE… Co młode pokolenie myśli o małżeństwie, rodzinie i rodzicielstwie?  wykonane przez Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie (publikacja 14.06.2023r.) pokazują, że stoimy dziś przed pewnym paradoksem – z jednej strony od lat rodzina plasuje się bardzo wysoko w deklaracjach Polek i Polaków, a z drugiej strony, statystyki dotyczące zawierania małżeństw, powstawania nowych rodzin i dzietności są coraz bardziej niepokojące. Aż 71% badanych jako właściwą dla siebie formę życia osobistego wskazało małżeństwo: w większości przypadków z dziećmi. Jest to najczęściej wybierana kategoria niezależnie od wieku, płci, stosunku do wiary czy wielkości miejsca zamieszkania. Jednak młodzi ludzie nie upatrują w małżeństwie jedynego źródła szczęścia. Jedynie co trzeci respondent (31,0%) uważa, że małżeństwo jest potrzebne do szczęścia. Jest ono ważne, ale na równi z innymi celami. Ks. dr Andrzej Sikorski z Fundacji „Być Bardziej” zauważa, że współcześnie wizerunek małżeństwa kształtują wśród młodych ludzi przede wszystkim rodzice, rówieśnicy, ale także środki społecznego przekazu. To, co młodzi ludzie widzą i słyszą, jest zalewem informacji z bardzo różnych źródeł. To na tej podstawie wypracowują własną wizję świata, w tym również obraz swojej przyszłości z uwzględnieniem ewentualnego małżeństwa, rodziny i dzieci.

Kampania Rodzina Roku ma za zadanie wesprzeć młode pokolenie, które myśli o małżeństwie i założeniu rodziny.  Chcemy pokazać, że jest wśród nas wiele takich rodzin, które mają czym się pochwalić w swoim codziennym życiu. Do nich możemy zaliczyć: wspólne chwile spędzane razem, międzypokoleniowość czy wielodzietność. Ks. Sikorski z niepokojem podkreśla, że obecnie przechodzimy kryzys instytucji małżeństwa i w tym także rodziny. Kryzys ten coraz bardziej się pogłębia. Dziś często przyczyną tego jest właśnie brak zrozumienia, „uwspólnotowienia” rodziny. Największą wartością życia rodzinnego i podstawą zarazem jest oczywiście rodzina jako całość, ale niebywale urokliwy z punktu widzenia rodzica jest uśmiech i szczęście dzieci.

Hasłem II edycji kampanii Rodzina Roku są słowa: „Wolny czas spędzamy razem”. W ten sposób chcemy kształtować pozytywny wizerunek małżeństwa jako związku kobiety i mężczyzny, a także zachęcić rodziny do posiadania więcej dzieci. Jak stwierdza ks. Andrzej Sikorski, organizator kampanii: Wszyscy potrzebujemy w relacji z innymi:  miłości, bezwarunkowej akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania, a także słów i czynów, skierowanych do nas, które te wartości wyrażają. Nasze życie w ciągłym pośpiechu i chęć pogodzenia wszystkich obowiązków nie sprzyja budowaniu rodzinnych więzi i zacieśnianiu relacji. Często pochłonięci wirtualnym światem i tematami globalnymi, gubimy tych, którzy są najbliżej nas: naszych dziadków, rodziców, rodzeństwo, dzieci. Przestajemy znać nasze pochodzenie, cenić wielopokoleniowość domów i różnorodność naszych rodzin.

(Nie)zwykła codzienność – pokaż swoją rodzinę i wygraj!

„Wolny czas spędzamy razem” – to również hasło przewodnie w Konkursie Rodzina Roku, w którym wystarczy wykonać dowolną pracę. Może to być filmik krótkometrażowy, praca plastyczna lub literacka.  To jest podstawa zgłoszenia rodziny do konkursu. Pokażmy, że szczęście bije w naszych rodzinach i spróbujmy zarazić tym innych. Plik w wybranej formie konkursowej należy przesłać przez specjalny formularz zgłaszający za pośrednictwem strony www.rodzinaroku.pl. Kreatywność mile widziana! Na stronie internetowej również każdy znajdzie regulamin i szczegóły konkursu. Czekamy na wszystkie filmy od rodzin do 16 lipca 2023 roku.

Fundacja „Być Bardziej” szuka już drugi raz Rodziny Roku.  Tytuł ten otrzyma ta rodzina, która otrzyma najwięcej głosów naszych internautów. Możliwość oddania głosu na film danej rodziny posiada  każdy internauta. Rozstrzygnięcie Konkursu i wręczenie nagród nastąpi do końca września 2023 r.  Już teraz jednak czekamy na prace konkursowe, które można przysyłać- uwaga zmiana terminu- aż do 16 lipca 2023 roku.

Co można wygrać?

Nagrody do wygrania to: Thermomix® TM6, Modułowy system do utrzymania czystości VK7 ufundowane przez Firmę VORWERK, oraz pobyt  kilkudniowy pobyt dla całej rodziny w Pensjonacie Zającówka w Szklarskiej Porębie.

Wszystkie nadesłane prace w różnych trzech formach mają także za zadanie zachęcić inne rodziny do wcielania tych dobrych praktyk przedstawianych przez rodziny konkursowe.

***

Fundacja Być Bardziej

Ks. Andrzej Sikorski

E:mail: sekretariat@rodzinaroku.pl

https://www.rodzinaroku.pl

Facebook: Rodzina Roku

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.