Drukuj Powrót do artykułu

TV Puls: nowa ramówka od 28 października

08 października 2007 | 13:30 | tk, im//mam Ⓒ Ⓟ

Na 28 października zaplanowano start nowej ramówki TV Puls. Program będzie miał charakter uniwersalny, rodzinno-chrześcijański. Koncesja zobowiązuje stację do codziennego nadawania kilkugodzinnych programów informacyjnych, publicystycznych, edukacyjnych i religijnych.

W historii TV Puls będzie to nowy etap nadawanego programu – powiedział KAI o. Mariusz Słowik, członek zarządu z ramienia prowincji ojców franciszkanów konwentualnych. Jego zdaniem powstająca ramówka odpowie na zapotrzebowania widza na telewizję spokojną, rodzinną, z dużą ilością publicystyki, ale nie opartej na skandalach czy sensacjach.
TV Puls w założeniu ma być stacją obiektywną, dlatego m.in. nie angażuje się w obecną kampanię wyborczą do parlamentu. – Chcemy być ponad podziałami między partiami i ludźmi – podkreśla o. Słowik. – Chcemy pokazywać więcej dobra, a rzeczywistość oceniać w świetle etyki chrześcijańskiej.

Oferta religijna obejmuje jednogodzinny program każdego dnia, w niedzielę transmisja Anioła Pańskiego z Watykanu, w środy wiadomości z życia Kościoła „Octava Dies” i transmisja audiencji generalnej, w piątki o godz. 15.00 koronka do Miłosierdzia Bożego, a także transmisje Mszy św. z różnych uroczystości. Nad charakterem programów czuwać ma Prowincja Matki Bożej Niepokalanej Ojców Franciszkanów Konwentualnych, którą reprezentuje w TV Puls o. Słowik.

Najważniejszymi programami stacje będą wiadomości i publicystyka. – Czym blok informacyjny będzie się wyróżniał od innych stacji, to jest jeszcze naszą tajemnicą – zastrzega o. Słowik. – Zachęcam do oglądania newsów za kilka tygodni – dodaje.
Wśród innych programów znajdą się m.in. teleturniej dla rodziny „Czy jesteś mądrzejszy od piątoklasisty”, prowadzony przez Roberta Korólczyka, aktora, członka „Kabaretu Młodych Panów”, teleturniej dla młodych małżeństw „Tylko Ty” prowadzony przez Artura Andrufa, dziennikarza i felietonisty; dokumentalny program o nawiązywaniu więzi międzyludzkich „Paczka”.
– Jesteśmy nastawieni na rozwój stacji, nadając dobre programy informacyjne, edukacyjne i religijne, chcemy, by telewizja docierała do jak najszerszej grupy widzów – podkreśla o. Słowik.
– Stoimy wobec wielkiej szansy rozwoju telewizji o charakterze rodzinno-chrześcijańskiej – podkreśla franciszkanin. – Patrząc na nowych pracowników, widzę wielki entuzjazm i chęć czynienia czegoś dobrego dla ludzi. To jest cos w rodzaju misji, jaką powinna spełniać telewizja. Tą misją jest nie tylko przekaz informacji, ale ubogacenie człowieka wartościami, w tym także chrześcijańskimi – dodaje o. Słowik.

Zarząd stacji nie planuje obecnie zmiany nazwy TV Puls, ale w najbliższym czasie natomiast pojawi się nowe logo.

Prezesem telewizji Puls jest Farell Meisel, przedstawiciel News Corporation amerykańskiego magnata medialnego Ruperta Murdocha, Amerykanin, fachowiec z międzynarodowym, 30-letnim doświadczeniem w mediach. Do News Corp. należy 35 proc. udziałów w TV Puls, a 5 proc. ma Dariusz Dąbski, przewodniczący Rady Nadzorczej Telewizji TV Puls. Trzecią osobą w zarządzie jest dyrektor finansowy Beata Dymacz. Asystentem kościelnym stacji jest franciszkanin, o. Mirosław Bartos.

W styczniu br. KRRiTV zmieniła TV Puls koncesję z wyspecjalizowanej na uniwersalną. Według poprzedniej koncesji stacja musiała 70 proc. czasu nadawania emitować audycje i przekazy społeczno-religijne. Po obecnej zmianie koncesji cały program będzie miał charakter uniwersalny, ale treści religijne mają w nim stanowić nie mniej niż jedną godzinę w dobowym czasie emisji programu.

TV Puls objęła nowy lokal na Chełmskiej w Warszawie i jest on urządzany i wyposażany w specjalistyczny sprzęt. Będą tu dwa profesjonalne studia. Stacja docelowo chce zatrudnić 250 do 300 osób.

W materiałach promocyjnych News Corp. podkreśla się, że TV Puls to ogólnodostępny kanał telewizyjny, którego oferta koncentruje się na programach rodzinnych promujących wartości chrześcijańskie. Sygnał stacji dociera do około 60 proc. ludności Polski. Strategia News Corp. dla TV Puls zakłada ścisłą współpracę z prowincją franciszkanów w celu rewitalizacji oferty programowej TV Puls, wprowadzenia doświadczonej zachodniej i polskiej kadry zarządzającej, zwiększenia dystrybucji w sieciach kablowych i satelitarnych oraz uzyskania nowych częstotliwości.

Działalność News Corp. obejmuje przemysł filmowy, prasę, telewizję płatną i ogólnodostępną, sieci telewizji kablowej, Internet, radio, działalność wydawniczą (książki i czasopisma), marketing konsumencki oraz reklamę zewnętrzną.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.