Drukuj Powrót do artykułu

TVP wyemituje spot o rozwodach

22 września 2011 | 08:45 | rm / ms Ⓒ Ⓟ

Telewizja Polska jednak rozpocznie w najbliższym czasie emisję spotu „Bajka” przygotowanego przez Fundację Mamy i Taty w ramach prowadzonej od lipca br. kampanii społecznej „Rozwód? Przemyśl to”.

O rozpoczęciu emisji „Bajki” postanowił prezes Zarządu TVP Juliusz Braun, uchylając wcześniejszą, odmowną decyzję telewizyjnej Komisji ds. Kampanii Społecznych. W opinii Brauna, TVP jako nadawca publiczny powinna być otwarta na przekazy odnoszące się do problemów istotnych społecznie, prezentując różnorodne punkty widzenia.

Wcześniej TVP odmówiła emisji spotu na temat rosnącej liczby rozwodów w Polsce. Komisja ds. Kampanii Społecznych TVP uznała, że spot Bajka jest „nieobiektywny i sugerujący większą odpowiedzialność mężczyzn niż kobiet za rozpad małżeństwa”. Tymczasem TVN bezpłatnie emituje – średnio ponad 200 razy miesięcznie – spot Fundacji.

Jak wyjaśniał Paweł Woliński z Fundacji Taty i Mamy, odmowa TVP była „jaskrawym przykładem na uleganie stereotypom w samej Komisji, albowiem spot w żadnej mierze nie rozstrzyga o przyczynach ani odpowiedzialności za rozpad związku jego bohaterów”. Dodał, że scenariusz spotu zbudowany został na podstawie badań społecznych przeprowadzonych na zlecenie Fundacji, aby stworzyć wizję najbliższą rzeczywistemu obrazowi kształtowania się relacji pomiędzy rozwiedzionymi małżonkami. – Pokazaliśmy w nim wyprowadzenie się mężczyzny nie jako przyczynę ale jako rezultat rozpadu związku, co według danych GUS jest statystyczną prawidłowością w przypadku rozwodów – wyjaśnił Woliński.

W połowie czerwca 2011 roku Fundacja złożyła wniosek o patronat honorowy do Biura Rzecznika Praw Dziecka Pana Marka Michalaka. W dniu 21 września 2011 roku Fundacja otrzymała od Pana Rzecznika informację o objęciu patronatem kampanii „Rozwód? Przemyśl to”.

W Polsce rośnie liczba rozwodów. Jak podaje GUS w 2003 r. udzielono ich 49 tys., zaś w 2009 r. – 72 tys. oraz 3,5 tys. separacji. Skutki rozwodów powinny skłaniać do rozważenia takich działań społecznych i prawnych, które mogą sprzyjać zmniejszeniu skali tego zjawiska. Na ten kierunek wskazują nawet kraje tak liberalne jak Norwegia czy Wielka Brytania, które wprowadzają specjalne programy dla małżonków starających się o rozwód, by lepiej zrozumieli jego skutki, w tym szczególnie dla ich dzieci. Czynią to dostrzegając także negatywne skutki ekonomiczne rozwodów dla budżetów swoich państw.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.