Drukuj Powrót do artykułu

Wkurzyć katolika

26 września 2011 | 13:22 | ter/hel/bet / ms Ⓒ Ⓟ

„Kiedyś, by zainteresować ludzi gazetą, redaktorzy śrubowali jakość tekstów. Dziś – okazuje się – muszą jeszcze wkurzyć katolika” – pisze Szymon Hołownia.

„Oto nowa złota reguła polskiego marketingu” – stwierdza na łamach „Newsweeka” Hołownia. Publicysta nawiązuje do ostatniego wydania tygodnika, na okładce którego umieszczono ukrzyżowanego Palikota. Szymon Hołownia wspomina także o okładce, na której Święta Rodzina zmieniła się w dwóch mężczyzn z kotem.

„Moi koledzy, którzy robili te okładki, myślą pewnie, że są skłaniającymi do myślenia artystami. Kto wyprowadzi ich z błędu? Pokaże im, jak banalnych, ogranych tropów się chwytają, rzucając się, niczym łysi na dostawę grzebieni, na koncept eksploatowany na Zachodzie od dziesięcioleci” – czytamy.

Publicysta stwierdza, że takie celowe prowokowanie to ucieczka do „tanich chwytów”.
„Nie takich prowokatorów chrześcijaństwo już przetrwało i nie takich przetrwa” – stwierdza Hołownia.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.