Drukuj Powrót do artykułu

Włochy: znany egzorcysta krytykuje Halloween

31 października 2008 | 11:30 | ml [KAI Rzym] // ro Ⓒ Ⓟ

Dopóki Halloween był tylko zabawą, można było patrzeć na niego z przymrużeniem oka, teraz jednak stał się groźną tradycją.

Przed nowym, zapożyczonym z państw anglosaskich „świętem” przestrzega rodziców i wychowawców znany włoski egzorcysta, ojciec Gabriel Amorth.
Jego zdaniem Halloween zasługuje na pełną dezaprobatę, ponieważ „nie ma nic wspólnego z naszymi wartościami”, jest natomiast prawdziwą „potwornością”.

Inny włoski publicysta – pisarz, autor książek dla dzieci i młodzieży Carlo Climati przeciwny jest zabawom w wigilię Wszystkich Świętych nie dlatego, że są one „przedsionkiem satanizmu”, lecz lansują „błędne pojęcie fantazji, zbliżając młodych ludzi do okultyzmu, magii i zabobonów”. Sprzyja temu szczególnie popularność – i łatwość – Internetu.

„Od komputera do okultyzmu tylko jeden krok” – uważa Climati, zaniepokojony rozkwitem biznesu zabaw z tej okazji w klubach i dyskotekach, pod znakiem makabry i horroru.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.