Drukuj Powrót do artykułu

Wszyscy możemy być święci

30 września 2013 | 11:29 | tk / pm Ⓒ Ⓟ

W związku z ogłoszeniem daty kanonizacji Jana Pawła II, rusza kampania społeczna „Wszyscy możemy być święci”. Zainicjowali ją młodzi stypendyści m.st. Warszawy im. Jana Pawła II, którzy będę ją realizować we współpracy z Centrum Myśli Jana Pawła II.

Kampanię społeczną „Wszyscy możemy być święci” od wtorku będzie można oglądać w komunikacji miejskiej. – Na plakatach i wlepkach pojawiają się ludzie, których codziennie mijamy na ulicy: kucharka, student, małżeństwo z dwójką dzieci, hipster, kobieta w ciąży, licealista. Każdy trzyma nad głową przedmiot, który zabrał z domu, a przedmiot ten przypomina aureolę – tłumaczy Michał Rżysko z Centrum Myśli Jana Pawła II.

– Świętość człowieka najlepiej widać w codziennym działaniu, stąd pomysł na zabranie przedmiotu z domu. Z kolei łańcuch rąk, który widać na zdjęciach, udowadnia, że będąc świętym, nigdy nie jesteś sam. Jesteś z ludźmi i dla ludzi – wyjaśnia Michał Senk, który w Centrum Myśli Jana Pawła II odpowiada za pracę ze stypendystami.

– Jestem zwolennikiem potocznego rozumienia, czym jest świętość. Człowiek uczciwy, wrażliwy, uczynny jest człowiekiem świętym, ale do ogłoszenia go świętym przez Kościół to nie wystarcza. Potrzeba jeszcze więzi z Panem Bogiem – wyznał w wywiadzie dla Foksal Eleven metropolita warszawski kard. Kazimierz Nycz.

W kampanii może wziąć udział każdy. – Wystarczy ściągnąć ze strony centrumjp2.pl szablon, w którym umieszcza się zdjęcie – zachęca Michał Rżysko. Szablon można udostępnić na Facebooku albo przesłać do Centrum Myśli Jana Pawła II, wtedy znajdzie się wśród wielu innych, które zostaną pokazane w internecie.

Na stronie centrumjp2.pl/swiety oprócz przesłanych fotografii znaleźć można teksty Jana Pawła II na temat świętości, a także filmy, w których m.in. kard. Kazimierz Nycz, Paweł Zuchniewicz, Jan Wróbel, Tadeusz Sobolewski, Milena Kindziuk, a także młodzi ludzie, stypendyści m.st. Warszawy im. Jana Pawła II, wypowiadają się, kim jest dla nich osoba święta i kim był dla nich Jan Paweł II.

Kampania jest zasługą stypendystów m.st. Warszawy im. Jana Pawła II, którzy wzięli w niej udział, a potem rozwieszali plakaty i rozdawali wlepki. Z ich inicjatywy dzisiaj w Archikatedrze Warszawskiej o godz. 19.00 odbędzie się Msza święta z udziałem Chóru Centrum Myśli Jana Pawła II, na której każdy będzie mógł podziękować za decyzję papieża Franciszka o włączeniu Jana Pawła II do grona świętych.

W dniu kanonizacji papieża Wojtyły, Centrum Myśli Jana Pawła II planuje zorganizowanie happeningów. Jednym z nich będzie akcja, w trakcie której w klubach, muzeach oraz innych modnych miejscach w Warszawie rozstawione zostaną krzesła i leżaki. – Warto jest znaleźć chwilę, aby wyjść z kołowrotka codzienności, wejść w świat myśli Jana Pawła II, w świat głębszego wymiaru rzeczywistości – mówi Marcin Nowak z 1Piętra. W ten sposób papieskie Centrum zachęci Polaków, aby 27 kwietnia poświęcić na lekturę tekstów Jana Pawła II przynajmniej pięć minut. – To na pewno nie będzie czas stracony! – podsumowuje Nowak.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.