Drukuj Powrót do artykułu

Wybory uwidoczniły potrzebę nowej ewangelizacji

10 października 2011 | 15:59 | awo, mp / pm Ⓒ Ⓟ

Kościół po wyborach nie zmienia swojej misji, bo jego misja jest ciągle ta sama, natomiast wybory te jeszcze bardziej uwidoczniły potrzebę nowej ewangelizacji tzn. docierania z przesłaniem Ewangelii do grup będących na obrzeżach – powiedział bp Józef Kupny.

Bp Kupny, przewodniczący Rady ds. Społecznych Episkopatu Polski, pytany co dla Kościoła oznacza sukces ugrupowania Janusza Palikota, powiedział, że trzeba się bardzo poważnie zastanowić nad tym zjawiskiem, gdyż swe zwycięstwo Palikot zawdzięcza hasłom zdecydowanie sprzecznym z nauczaniem Kościoła, a propagującym liberalizm moralny czy narkotyki.

„To kolejne dla nas wyzwanie – skonstatował biskup – gdyż Kościół jest nauczycielem moralności, kształtuje sumienia a tutaj się okazuje, że hasła, które kłócą się z przyjętym przez Kościół systemem wartości okazały się na tyle atrakcyjne dla części społeczeństwa, że tak wielu z nich oddało swoje głosy na Ruch Palikota”.

W ocenie bp. Kupnego właśnie ta grupa szczególnie potrzebuje nowej ewangelizacji. „Powinniśmy być bardzo cierpliwi w przekonywaniu do racji moralnych i wiele tłumaczyć, gdyż jest wiele niezrozumienia” – powiedział.

Niezrozumienie to – zdaniem przewodniczącego Rady Episkopatu Polski ds. Społecznych – wynika m. in. stąd, że „bardziej jesteśmy postrzegani jako Kościół, który wciąż zakazuje a nie tłumaczy jakie dobro wynika z przestrzegania zasad moralnych”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.