Drukuj Powrót do artykułu

Zespół Wspierania Radia Maryja o „medialnych terrorystach”

14 września 2002 | 19:57 | jw //mr Ⓒ Ⓟ

Ataki na Kościół, Prymasa Polski, o. Rydzyka i Radio Maryja przybrały charakter „sterowanej akcji realizowanej przez medialnych terrorystów” – stwierdził Zespół Wspierania Radia Maryja w służbie Kościołowi, Ojczyźnie i Narodowi Polskiemu w komunikacie wydanym 14 września.

Oto pełny tekst:
*Komunikat Zespołu Wspierania Radia Maryja w służbie Kościołowi, Ojczyźnie i Narodowi Polskiemu*
1. Prawie bezpośrednio po zakończeniu niedawnej Pielgrzymki Ojca Świętego do Polski nastąpił zmasowany atak liberalnych mediów na Kościół, Ojca Świętego, ks. Prymasa, ojca Tadeusza Rydzyka i Radio Maryja. Te działania przybrały charakter sterowanej akcji realizowanej przez medialnych terrorystów. Owi pseudopublicyści w swych artykułach już nie tylko naruszają zasady uczciwego dziennikarstwa ale powszechnie operują kłamstwem, przeinaczaniem faktów, wyrywaniem słów z kontekstu, oszczerstwami itp. A celem tego, opartego na manipulacji działania, jest przede wszystkim osłabienie Kościoła a zwłaszcza jego wpływu na życie społeczne. Zapewne zbliżające się wybory oraz przyszłoroczny termin referendum w sprawie Unii Europejskiej zmobilizowały medialnych terrorystów i ich inspiratorów do tak intensywnego działania przeciwko Kościołowi katolickiemu w Polsce i przeciwko tak znaczącemu środkowi społecznego przekazu jakim jest Radio Maryja. Oni po prostu boją się głosu prawdy, jaki może przekazywać Kościół i jaki płynie z radioodbiorników nastawionych na częstotliwości tejże rozgłośni. I dlatego owi medialni terroryści wykorzystują media do prześladowania katolików i Kościoła katolickiego w Polsce.
2. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż nagonka medialna jest nieskuteczna w stosunku do słuchaczy Radia Maryja. Oni bowiem, słuchając audycji Radia Maryja, uczestnicząc w działalności Rodziny Radia Maryja, znają prawdę o tej rozgłośni i kłamstwu – opakowanemu nawet w najbardziej kolorowe okładki – nie uwierzą. Tych zaś, którzy dotychczas nie słuchali Radia Maryja, a czytali owe artykuły wymierzone przeciwko Radiu wzywamy: nie poddawajcie się manipulacji. Najlepiej i najprościej jest samemu sprawdzić czy to, co jest opisywane w owych artykułach ma jakieś znamiona prawdy, czy jest tylko zbiorem faktów prasowych, nieprzystających do rzeczywistości. Wystarczy włączyć swój radioodbiornik na częstotliwość, na której usłyszy się „katolicki głos w swoim domu”. Radio Maryja nie obawia się tej weryfikacji. Prawdę można poznać tylko w ten sposób. Prawda demaskuje kłamstwo.
3. Jako katolicy stale doświadczamy obrażania naszych uczuć religijnych w wielu środkach przekazu w Polsce. Autorzy owych publikacji, fotografii, plakatów wiedzą dobrze, iż mogą być bezkarni. Jakiekolwiek podjęcie przez nas działań prawnych w kierunku ukrócenia tego procederu prowadzi do ciągnących się latami procesów. Podczas nich następuje dalsze obrażanie naszych uczuć religijnych, wyśmiewanie itp. Ułomność prawa w tym zakresie oraz sposób jego egzekwowania przez prokuratorów i sędziów jest powszechnie widoczna. Jakże więc można przeciwdziałać coraz bardziej panoszącemu się złu? Zło dobrem trzeba zwyciężać. To dobro w realizacji społecznej polega przede wszystkim na skutecznym zorganizowaniu się wówczas, gdy nam – jako członkom społeczeństwa – stawiane jest pytanie: „jakiej władzy chcemy?” Trzeba więc naszego, czyli katolików, skutecznego działania w każdych wyborach: samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich. Dobrze stanowione prawo – to pierwszy krok ku naprawie Rzeczpospolitej. Także w tym zakresie. Mogą je bowiem stanowić ludzie prawego sumienia.
4. W ostatnim okresie przeprowadzany zmasowany atak na Radio Maryja i ojca Dyrektora wywołany jest zapewne i tym, iż ta rozgłośnia i piękne dzieła wyrosłe w jej klimacie dobrze świadczą o naszych wspólnych umiejętnościach organizacyjnych. Powstała bowiem skuteczna organizacja, niezależna od reklamodawców, od dotacji, od finansów globalnego biznesu. Jest za to wspierana ofiarami swoich słuchaczy. Dzięki temu może głosić prawdę. Najlepszą więc naszą odpowiedzią na ten medialny atak niech będzie jeszcze hojniejsze wspieranie działalności Radia Maryja. Wspierajmy je naszą modlitwą, ofiarami, również pieniężnymi. Niechaj w klimacie tworzonym przez Radio Maryja wzrastają kolejne, dobre dzieła.
5. Na zakończenie tego „Komunikatu” członkowie Zespołu Wspierania Radia Maryja wyrażają wdzięczność Ojcu Prowincjałowi Warszawskiej Prowincji Redemptorystów oraz Ojcu Dyrektorowi Radia Maryja za to, iż zostaliśmy przyjęci przez Nich i mogliśmy przekazać osobiście rezultaty zebrania.
Warszawa 14.09.2002 r.
Podpisali: członkowie Zespołu Wspierania Radia Maryja obecni na zebraniu:: prof. dr hab. inż, Janusz KAWECKI, ( przewodniczący ), prof. dr hab. Włodzimierz BOJARSKI, prof. dr hab.. Zbigniew JACYNA – ONYSZKIEWICZ h. c., dr hab. Mirosław KOZŁOWSKI, prof. UW, prof. dr hab. Aleksander. H. KRZYMIŃSKI, prof. dr hab. Janina MARCIAK – KOZŁOWSKA, prof. dr hab. Leon MIKOŁAJCZYK, prof. dr hab. Anna RAŹNY, prof. dr hab. Kazimierz TOBOLSKI, prof. dr hab. Inż. Jacek WALCZEWSKI, dr inż. Antoni ZIĘBA

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.